آشنا در جمع خبرنگاران:

منتقدان به جای ایراد گرفتن از عینک و قدم زدن، راهکار بدهند/ استقبال رئیس جمهور از منتقدان

مشاور فرهنگی رئیس جمهور خطاب به منتقدان سیاست خارجی رئیس جمهور، گفت: دوستان به جای ایراد گرفتن از عینک، کت و قدم زدن، راه حل جایگزین مذاکرات، ارائه کنند.

کاظمی* پژمان* رفراندوم به این معنی است که مردم می‌پذیرند مسئولیت تصمیم خودشان را مستقیما خودشان برعهده بگیرند/ کسانی که کشور را به گل نشانده‌اند، به جای ایراد از بدن زدن در مورد عملکرد خودشان پاسخ‌های جدی دهند
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، «حسام الدین آشنا» در حاشیه مراسم رونمایی از شبکه «شمس»، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر مصادیق رفراندوم از نظر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران، گفت: موضوع رفراندوم در موضوعاتی است که مورد توافق رهبری، رئیس جمهوری و مجلس باشد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور خود موضوعات را تعیین نکرده‌ است، افزود: در قانون اساسی گفته شده که رفراندوم در موضوعات بسیار مهم صورت می‌پذیرد.

رفراندوم، درهر شرایطی قابل طرح نیست

وی در ادامه اظهارداشت: طبق قانون اساسی بدون نظر دو سوم نمایندگان مجلس شما نمی‌توانید چیزی را به رفراندوم بگذارید، پس وقتی از رفراندوم صحبت می‌کنید، موضوع آن اختلاف نظر میان مجلس و دولت نیست، بلکه وحدت نظر میان رهبری، مجلس ودولت است برای اینکه امری را به طور مستقیم از مردم سوال کنیم.

آشنا تصریح کرد: معنای امری که مورد رفراندوم قرار می‌گیرد، این است که مردم می‌پذیرند مسئولیت تصمیم خودشان را مستقیما خودشان برعهده بگیرند.

دولت برای پذیرش نقدهای صریح و سنگین آماده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر برخورد یا استقبال از منتقدین گفت: دولت، خود را برای نقدهای صریح و سنگین آماده کرده و به خصوص با نگاهی که امروز از ریاست جمهوری شنیده می‌شود که نقد‌ها باید بتواند راه حل‌های جایگزین را ارائه دهد، این نقد‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد.

استقبال رئیس جمهور از منتقدان

مشاور فرهنگی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رئیس جمهور به صراحت میان منتقدین و تخریب گران تفکیک قائل می‌شود، اظهارداشت: رئیس جمهور از انتقاد استقبال می‌کند و از تهمت زنندگان، افترازنندگان، دروغگویان و فحاشان تبری می‌جوید و این موضوع صریحی در بیانات رئیس جمهور است.

منتقدان به سیاست خارجی دولت، راهکار جایگزین مذاکره بدهند

آشنا خطاب به کسانی که به سیاست خارجی روحانی انتقاد دارند، گفت: این دوستان باید بتوانند راه حل جایگزین مذاکرات را ارائه دهند و اگر نمی‌توانند ارائه کنند و در دوره خودشان راه حل جایگزین را انتقاد کرده‌اند و کشور را به گل نشانده‌اند، بهتر است در مورد پاسخ‌های جدی دادن سوالاتی که در مورد عملکرد خودشان بوده است، اهتمام کنند قبل از اینکه به عینک، کت و قدم زدن، ایراد بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار