در آستانه شروع مسابقات قهرمانی آسیا 2015 دوچرخه سواری نگاهی می‌اندازیم به عملکرد رکاب زنان مان در این مسابقات.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سی و پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی در آسیا در کشور تایلند از 15 تا 25 بهمن برگزار خواهد شد و 41 کشور آسیایی در این مسابقات حضور می‌یابند تا رکاب زنانشان در 10ماده پیست و 2 ماده جاده در رده های سنی بزرگسالان،‌ جوانان در بخش آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

از تیم ملی کشورمان 20 ورزشکار به این مسابقات اعزام شدند که 2 نفر از آن‌ها خانم می‌باشند، فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان از اواخر مهر ماه اردوهای آمادگی را برای رکاب زنان ملی پوش در نظر گرفت و این اردوها طی 3 مرحله در تهران،‌ کرمان و اهواز انجام شد و دوچرخه سواران سرعتی‌مان تمرینات شان را زیرنظر محمد ابوحیدری انجام دادند و در بخش جاده نیز مجید ناصری هدایت ورزشکاران این ماده را بر عهده داشت.

شایان ذکر است، که دوره قبل این رقابت‌ها در اواخر خرداد ماه در کشور قزاقستان برگزار شد و سهم رکاب زنان ما 6 مدال بود که 2 مدال نقره آن توسط بهنام خلیلی خسروشاهی و محمد گنج خانلو در ماده اسکرچ در بخش بزرگسالان و جوانان کسب شد و در جاده تعقیبی انفرادی خسرو شاهی مدال برنز را از آن خود کرد و توانست یک ثانیه رکورد کشورمان را در این ماده ارتقا دهد و محمد جبلو نیز توانست مدال برنز دیگری را برای کشورمان بدست بیاورد.

در جاده 4 کیلومتر تعقیبی بانوان رکاب زن کشورمان توانستند مدال برنز این جاده را به دست بیاورند. پرستویی بسطی رکاب زن سرعتی کشورمان در جاده دو کیلومتری تعقیبی توانست مدال برنز از آن خود کند که پس از چند ماه تست دوپینگ وی مثبت اعلام شد و مدال این رکاب زن از 4 مجموعه مدال‌های خارج شد اما، چند ماه بعد نزدیک به مسابقات قهرمانی آسیا 2015 تست دوپینگ رکاب زن قزاقی در مسابقات 2014 قزاقستان مثبت اعلام شد تا مدال او به علی خادمی برسد و مجموعه مدال‌های ما در همان 6 عدد باقی بماند.

گفتنی است که سی و سوم دوره این مسابقات در سال 2013 در دهلی نو هند برگزار شد و کاروان دوچرخه سواری کشورمان یک مدال طلا، 3 نقره و 3  برنز را از آن خود کرد، حال باید دید با و توجه به پیش رو بودن مسابقات المپیک 2016 لندن و حضور قدرتمند تیم‌ها برای کسب امتیاز ورودی المپیک رکاب زنان کشورمان چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.