باهنر در نشست خبری:

قوانین انتخاباتی نباید از شور انتخاباتی جلوگیری کند/ کسانی که پای صحبت‌های روت نشستند باید واکنش نشان می‌دادند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از نظر علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به نظام و انقلاب ارائه کرده و همواره مشی جبهه پیروان، حرکت زیر سایه چتر جامعتین بوده است که از بزرگان جریان اصولگرایی می‌خواهیم که به یک جمع‌بندی واحد برسند چرا که اتحاد آنها برای ما بسیار مهم است.

خدمات علمی و فرهنگی آیت‌الله مصباح یزدی به نظام و انقلاب/ مشی جبهه پیروان، حرکت در مسیر جامعتین است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، «محمدرضا باهنر» دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در نشست خبری خود ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و استقرار جمهوری اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک هدیه الهی به نسل معاصر تقدیم شد که راه برون‌رفت از ظلم، استعمار و استثمار برای نسل‌های آینده بود.
 
موج انقلاب اسلامی

وی افزود: برخی از متفکرین غربی از انقلاب اسلامی به عنوان زلزله یاد کردند که موج آن در آینده نقاط مهمی از دنیا را فرا خواهد گرفت و امروز شاهد آن هستیم که رایحه نظام مردم سالاری دینی در کشورهای منطقه غوغایی به پا کرده است که چند نفر از وابستگان به استکبار را به زیر کشید.
 
باهنر تصریح کرد: بیداری اسلامی با مشکلاتی مواجه شد که البته قابل پیش‌بینی بود و در همان زمان شکل گیری این بیداری، رهبر معظم انقلاب فرصت‌ها و تهدیدهای آن را برشمردند.

درباره حکم رحیمی حرفی برای گفتن ندارم

دبیر کل جبهه پیروان در ادامه اظهاراتش و در خصوص پرونده قضایی محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم گفت: قوه قضاییه هم در قانون اساسی و هم در عمل یک قوه مستقل است و در همین راستا حکم عادلانه را صادر خواهد کرد.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص پرونده آقای رحیمی و محکومیت وی حرفی ندارم.
 
وی با اشاره به این که فعالان سیاسی در کشور ما از همان بدو انقلاب اسامی متفاوتی را روی خود گذاشته‌اند ابراز کرد: اختلافات درون انقلاب از مباحث اقتصادی آغاز و در همین ارتباط گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی به چپ و راست موسوم شدند.
 
باهنر افزود: گروه‌های چپ به اقتصاد دولتی و گروه‌های راست به اقتصاد خصوصی معتقد بودند؛ بعد از آن این گروه‌ها به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی شهره گشتند. 

در هر دوره انتخابات از بیش از 200 کاندیدا حمایت کرده‌ام

در ادامه خبرنگاری از باهنر پرسید که طبق گفته وکیل آقای رحیمی، شهادت‌نامه‌ای از طرف شما در پرونده ایشان موجود است که طبق آن شما پول را دریافت کرده و بین 170 نماینده پخش کرده‌اید، باهنر در پاسخ گفت: بنده در هر دوره از انتخابات تلاش کردم که از نامزدها حمایت کنم و حتی در این رابطه نقش محوری داشته‌ام، قطعا برای حمایت از کاندیداهای انجام شده نیز باید پاسخگو باشیم، همواره به این موضوع دقت کرده‌ایم که پول کسب شده برای انتخابات دارای منشا روشن، شفاف و پاک باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد که رسید پولی به کسی نداده است.

وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات مجلس از بیش از 200 کاندیدا حمایت کرده است، گفت: حمایت‌ها به اشکال مختلف همچون سخنرانی، پخش تراکت و سایر حمایت‌ها بوده است اما اینکه آقای رحیمی می‌گوید بنده رسیدی گرفته و این پول‌ها را پخش کرده‌ام درست نیست.

نظام برای تبلیغات انتخاباتی هزینه در نظر بگیرد

 
دبیر کل جبهه پیروان با ذکر این مطلب که در جریان انتخابات احزاب سیاسی از یک سری نامزدها حمایت‌های مادی و معنوی به عمل می‌آورند گفت: کاندیداهایی که به جلب کمک مبادرت می‌کنند باید دقت داشته باشند که این پول به سمتشان می‌آید منشاء پاک داشته باشد.
 
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در حال حاضر حاکمیت به این نتیجه نرسیده است که به نامزدهای انتخاباتی کمکی کند اظهارداشت: نظام حتما باید برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی هزینه‌هایی را در نظر بگیرد.
 
وی در ادامه اظهاراتش و با اشاره به پرداخت پول به عده‌ای از نمایندگان برای کارهای تبلیغاتی که در پرونده محمدرضا رحیمی مطرح بود گفت: پرداخت پول به نمایندگان برای کارهای انتخاباتی بداخلاقی انتخاباتی به حساب می‌آید.  
 
باهنر با بیان این که ما همواره در مسائل انتخاباتی حضور داشته‌ایم گفت: اگر هزینه‌ای را بابت کارهای تبلیغاتی صرف کردیم باید در برابر قوه قضاییه نیز پاسخگو باشیم که خدای ناکرده دست‌اندازی به بیت‌المال صورت نگرفته باشد.

امروز رقیب جدی به نام اصلاح طلبان داریم
 
دبیر کل جبهه پیروان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر ارائه راهکارهای عملی برای بند ششم قانون انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است اظهارداشت: قوانین تصویب شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی است که برای اجرایی شدن باید تبدیل به قانون شود؛ براساس اصل 110 قانون اساسی، قوانین مصوب در مجمع تشخیص حالت مستشاری دارد که باید با مشورت مقام معظم رهبری، مقدمات برای تصویب قانون جدید و یا لغو قوانین قبلی فراهم شود.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین انتخاباتی نباید از شور انتخاباتی جلوگیری کند و در عین حال باید مانع از اقدامات خلاف قانون شود.
 
وی در ادامه اظهارات گریزی هم به انتخابات مجلس دهم زد و در همین باره گفت: ما امروز یک رقیب جدی به نام اصلاح‌طلبان داریم؛ از دوستان اصلاح‌طلب خواهش می‌کنیم که قوانین کشور را بپذیرند چرا که شرکت در انتخابات با هنجارشکنی هم‌سویی ندارد.
 
باهنر با اشاره به این مطلب که اصولگرایان باید به هم نزدیک شوند گفت: در دوره‌های گذشته به دلیل کم رنگ بودن حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، رقابت‌ها بیشتر در درون جریان اصولگرایی جریان داشت و ما امروز با وجود این که سابق با جبهه پایداری رقابت داشتیم به این نتیجه رسیده‌ایم که با این جبهه به ائتلاف برسیم.

رسانه‌ها فضا انتخاباتی را عمومی کنند
 

دبیر کل جبهه پیروان در ادامه افزود: هدف ما در جریان همگریی اصولگرایان صددرصد است اما ممکن است که به صد نرسیم.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکلات امروز مردم تعداد کرسی‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس آینده نیست اظهار داشت: رسانه‌ها نباید فضای انتخاباتی را عمومی کنند چرا که مردم حوصله این صحبت‌ها را ندارند.

باهنر تاکید کرد: احزاب و تشکل‌ها باید فعالیت‌های سیاسی خود را داشته باشند ولی نباید زیاد در بوق انتخابات دمیده شود.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش و در خصوص نوع ارتباط جبهه پیروان با جبهه پایداری گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از نظر علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به نظام و انقلاب ارائه کرده است؛ همواره مشی جبهه پیروان حرکت زیر سایه چتر جامعتین بوده و از بزرگان جریان اصولگرایی می‌خواهیم که به یک جمع‌بندی واحد برسند چرا که اتحاد آنها برای ما بسیار مهم است.
 
دبیر کل جبهه پیروان درباره معایب و محسنات برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی گفت: حسن برگزاری انتخابات به صورت استانی این است که افراد انتخاب شده مشهورتر و ملی‌تر هستند و مشکلات را بهتر می‌شناسند و نماینده می‌تواند بیشتر به وظایف اصلی خود رسیدگی کند.

وی در ادامه افزود: اما این طرح معایبی نیز دارد که کم شدن ارتباط نماینده با مردم حوزه انتخابیه‌اش از جمله این معایب است.

 نائب رئیس مجلس آلمان باید ادب را رعایت می‌کرد

باهنر در خصوص اظهارات «کلودیا روت» نایب رئیس مجلس آلمان که در دیدار با «محمدرضا عارف» مطرح شده بود گفت: برخی کشورهای غربی همچنان در فضاهای گذشته سپری می‌کنند و یک احساس پدر خواندگی نسبت به بقیه کشورها دارند؛ نائب رئیس مجلس آلمان باید یک مقدار ادب را رعایت می‌کرد و حرف‌هایی را نمی‌زد که میزبان را برنجاند.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: افرادی که پای صحبت نائب رئیس مجلس آلمان نشستند، باید به اظهارات وی واکنش نشان می‌دادند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
 
دبیر کل جبهه پیروان با بیان این که یارانه پرداخت شده از سوی دولت تراز نیست خاطرنشان کرد: دولت‌ها همواره بابت پرداخت یارانه‌ها دچار کسری بودجه می‌شوند؛ برای جبران این کسری سه راه وجود دارد یا این که باید درآمد یارانه‌ها افزایش پیدا کند، یا این که باید هزینه یارانه‌ها پایین بیاید و یا اینکه این کسری از محل‌های مختلف جبران شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار