شیب‌سنج یا ترازسنج ابزاری پرکاربرد و مورد نیاز برای هر خانه است. به‌عنوان مثال فرض کنید قصد دارید یخچال یا ماشین لباسشویی را در وضع تراز قرار دهید، یا فرض کنید قصد دارید تابلویی به دیوار بزنید و می‌خواهید مطمئن باشید تابلوی شیب رو به پایین یا بالا ندارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شیب‌سنج یا ترازسنج ابزاری پرکاربرد و مورد نیاز برای هر خانه است. به‌عنوان مثال فرض کنید قصد دارید یخچال یا ماشین لباسشویی را در وضع تراز قرار دهید، یا فرض کنید قصد دارید تابلویی به دیوار بزنید و می‌خواهید مطمئن باشید تابلوی شیب رو به پایین یا بالا ندارد.

در چنین مواردی استفاده از شیب‌سنج می‌تواند بهترین ابزار برای اندازه‌گیری میزان شیب و تراز کردن بسیار دقیق باشد. آیا می‌دانید گوشی‌های آیفون مجهز به سیستم‌عامل آی.او.اس 7 از یک شیب‌سنج دیجیتال بسیار دقیق برخوردارند؟

اگر شما نیز یکی از این آیفون‌ها را در جیب خود دارید و دوست دارید در مواقع نیاز به شیب‌سنج دستتان را در جیبتان فرو ببرید و از شیب‌سنج، دیجیتال و دقیق خودتان استفاده کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1 ـ از فهرست برنامه‌ها روی Compass فشار دهید تا ابزار قطب‌نما فعال شود.

2 ـ چنانچه دقت کنید در پایین صفحه مربوط به این نرم‌افزار، دو نقطه سفید رنگ قابل مشاهده است و نمایش این نقطه‌ها در سیستم‌عامل آی.او.اس به این معناست که می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست، بین دو صفحه‌ مختلف حرکت کنید. اکنون تنها کاری که ‌باید انجام دهید کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست است تا شیب‌سنج حبابی آیفون برای شما نمایش داده شود.

3 ـ این شیب‌سنج در حالت‌های افقی و عمودی قابل استفاده است. میزان شیب در هر دو حالت به‌صورت عددی برای شما نمایش داده می‌شود و در صورتی‌که سطح موردنظر شما تراز باشد، این عدد برابر با صفر و رنگ زمینه تصویر نیز سبز روشن می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار