یک پایگاه آمریکایی در گزارشی نوشت گروه تروریستی داعش برای نخستین بار اذعان کرد عناصرش در شهر کُردنشین کوبانی سوریه شکست خورده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی «آنتی وار» در گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی داعش برای نخستین بار اذعان کرد جنگجویانش در شهر کردنشین کوبانی سوریه شکست خورده‌اند. این گروه همچنین اعلام کرد با دیگر به این شهر حمله خواهد کرد. 

در ویدئوی منتشر شده بر روی اینترنت، دو جنگجوی داعش اعلام کردند حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا دلیل اصلی عقب نشینی تروریست‌های داعش از شهر کوبانی محسوب می‌شود. یک تروریست در این ویدئو اعلام کرد داعش شبه نظامیان کُرد در سوریه موسوم واحد حفاظت از خلق را شکست خواهد داد. 

در ادامه این گزارش آمده است: روز دوشنبه اعلام شد شهر کوبانی را از وجود جنگجویان داعش - که زمانی نیمی از این شهر را در کنترل خود داشتند - پاکسازی شده است.

 تصاویر منتشر شده از شهر کوبانی از ویرانی‌های گسترده در این شهر حکایت دارند اما میدان آزادی کوبانی در میانه ویرانه‌ها دست نخورده باقی مانده است. 

این میدان در نزدیکی بخش شرقی شهر قرار دارد، جایی که نیروهای مردمی کنترل ساختمان‌ها و دفا‌تر امنیتی را در دست دارند، مناطقی که حدود دو ماه در کنترل داعش قرار داشت تا اینکه آن‌ها در ماه ژانویه مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند. 

در ویدئوی تازه منتشر شده، عناصر داعش اذعان می‌کنند وادار به عقب نشینی از این شهر شده‌اند. 

یک جنگجو که صورتش پوشانده شده اعلام کرد: «چندی پیش ما به سبب بمباران‌ها و کشته شدن برخی از برادرانمان مجبور به عقب نشینی از عین الاسلام شدیم.» 

ناکامی در تصرف و حفظ کوبانی ضربه‌ای شدید برای ترووریست‌ها محسوب می‌شود. امیدهای آن‌ها برای رسیدن به یک پیروزی آسان با حملات ائتلاف و تلاش‌های شبه نظامیان کرد به ناامیدی تبدیل شد. 

آمریکا و چندین تن از هم پیمانان عربش از روز ۲۳ ماه سپتامبر در حال هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه هستند. هدف از این حملات وادار کردن این گروه افراطی به عقب نشینی از مواضعشان است. 

در حال حاضر مقامات کُرد بازپس گیری شهر کوبانی را گامی مهم به سوی بازپس گیری همه مناطق تحت کنترل داعش می‌دانند. انور مسلم از مقامات بلندپایه کرد سوریه در کوبانی اعلام کرد: «کوبانی الگوی مقاومت در مقابل تروریسم در جهان محسوب می‌شود.» او همچنین گفت: «ما امیدواریم جهان از ما در تلاش‌هایمان در مقابل داعش حمایت کند.» 

در همین حال، تروریست هایب داعش وعده داده‌اند شکستشان در کوبانی سبب تضعیف آن‌ها نخواهد شد. 

یکی از اعضای این گروه اعلام کرد: «داعش باقی خواهد ماند. این را به باراک اوباما بگویید.» 

این دو تروریست حملات هوایی ائتلاف راعامل شکست خود دانستند و تلاش کردند نقش شبه نظامیان کرد را در آزادسازی این شهر کم اهمیت جلوه دهند. 

یک عضو داعش گفت افزود: «جنگنده‌ها شب و روز ما را بمباران کردند. آن‌ها همه چیز را هدف قرار دادند.» 

داعش در اواسط ماه سپتامبر حمله به کوبانی را آغاز کرد و بیش از ۳۰۰ روستای کردنشین را و بخش‌هایی از خود کوبانی را به تصرف خود در آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتی وار ، داعش ، کوبانی ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار