گزارش/

پرونده تعاونی مسکن برق به کجا رسید؟/ از افزایش شکات در این پرونده تا برگزاری سومین دادگاه طی سال آینده

بخش دوم پرونده تعانی مسکن اداره برق با برگزاری 8 جلسه و حضور 4 هزار شاکی در جلسات دادگاه در حالی به پایان رسید که به دلیل افزایش شکات، رسیدگی به سومین بخش از این پرونده به سال 94 موکول شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اوایل مهرماه سال 1392 برگزاری دادگاه متهمان شرکت تعاونی مسکن اداره برق تهران در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی آغاز شد، البته رسیدگی قضایی به این پرونده از سال 1382 در دستور كار سيستم قضايی قرار گرفت.  
 
پرونده شرکت تعاونی مسکن اداره برق درباره کلاهبرداری مدیران سابق این شرکت از حدود 8 هزار نفر به بهانه واگذاری زمین در هشتگرد است.    
   
در این زمینه پرونده‌های مختلفی در دادسراهای ناحیه 6، 12، امور اقتصادی تهران و دادسرای هشتگرد مطرح شده بود که با توجه به حجم و کثرت شکات و مالباختگان وزارت اطلاعات موضوع را پیگیری و کلیه پرونده‌ها تجمیع و به شعبه 10 بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران ارجاع شد.  
   
در سال گذشته  بیش از 25 جلسه دادگاه تشکیل شد و قاضی رسیدگی کننده به این پرونده اعلام کرد که دفاعیات از تمامی متهمان اخذ شده است، این در حالی است که رسیدگی به بخش دوم پرونده تعاونی مسکن اداره برق از 18 آبان ماه  امسال آغاز شد.  
 
در اولین جلسه رسیدگی به بخش دوم پرونده تعاونی مسکن برق به شکایت 200 نفر از شکات رسیدگی شد و به گفته قاضی سیامک مدیر خراسانی شکایت  4 هزار شاکی باقی مانده است، که  جلسات دادگاه تا رسیدگی به شکایت  4 هزار شاکی دیگر این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ادامه دارد.
 
در حالی رسیدگی به بخش دوم پرونده تعانی مسکن اداره برق با برگزاری 8 جلسه و حضور 4 هزار شاکی در جلسات دادگاه، به پایان رسید  که قاضی مدیر خراسانی رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران گفت: برای برگزاری جلسات رسیدگی به بخش سوم پرونده تعاونی مسکن اداره برق باید هیات قضایی تصمیم‌گیری کند که جلسات رسیدگی به بخش سوم این پرونده در سال 94 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار