نیویورک تایمز گزارش داد: اوباما قصد دارد سلاح در اختیار نیروهای اوکراین قرار دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشکاه خبرنگاران، "نیویورک تایمز" گزارش داد دولت اوباما نگاهی تازه در جهت تجهیز نیروهای اوکراین با سلاح‌های دفاعی به گفته خودش، در مقابله با طرف مقابل که ادعا می‎کند آتش‌بس پنج ماهه را نقض کرده، اتخاذ کرده است.

"جان کِری" وزیر امور خارجه و "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این ایده را قابل بحث دانستند و ژنرال "فیلیپ بریدلاو" فرمانده ارشد ناتو از چنین کمک مهلکی حمایت کرد.

طبق گفتۀ یکی از مقامات آمریکایی، "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا آمادگی این را دارد تا در مورد تصمیم قبلی‌اش مبنی بر مخالفت در برابر ارسال چنین کمکی تجدیدنظر کند.

کِری هفتۀ آینده برای انجام مذاکراتی با "پترو پروشنکو" رئیس جمهور اوکراین و دیگر مقامات اوکراینی عازم "کیِف" می‌شود. هفتۀ گذشته اوباما در مورد نبرد مجدد میان جدایی‌طلبان حامی روسیه و نیروهای دولتی در بخش‌های شرقی اوکراین اظهار نگرانی کرد و گفت آمریکا همۀ گزینه‌ها را به جز گزینۀ نظامی در منزوی کردن روسیه در نظر می‌گیرد.

نیویورک تایمز افزود: هشت مقام ارشد سابق آمریکا روز دوشنبه طی ارسال گزارشی مستقل به واشنگتن فشار اوردند تا معادل 3 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات دفاعی شامل موشک‌های ضد زره و هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی به اوکراین بفرستند.

نبرد در بخش‌های شرقی اوکراین در روز یک‌شنبه زمانی تشدید شد که جدایی‌طلبان حامی روسیه برای راندن نیروهای دولتی از منطقه‌ای استراتژیک و پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح از آتش توپخانه استفاده کردند.

ناتو و کیِف روسیه را به ارسال هزاران نیرو به منظور حمایت از شورشیان مجهز به سلاح‌های سنگین و تانک متهم کردند. مسکو دخالت مستقیم در نبردهای در حال اتفاق در منطقه‌ای که "کرملین" از آن بعنوان "روسیۀ جدید" یاد می‌کند را رد کرده است.

وزیران امور خارجۀ اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه به توافق رسیدند تحریم‌های رو به پایان علیه روسیه را 6 ماه دیگر تمدید کنند. واشنگتن وعده داده است تحریم‌هایش علیه روسیه که موجب بوجود آمدن بحرانی اقتصادی در این کشور شده است را سخت‌تر کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: اوکراین ، اوباما ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار