قناد باشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انصار الله زمینه‌های تشکیل شورای ریاست جمهوری را فراهم کرد/ بقایای رژیم صالح در نهادهای یمن مورد قبول نیست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با توجه به ویژگی‌های انقلاب یمن که در آن فاز فروپاشی همراه است با فاز برپایی نظام سیاسی جدید، جنبش انصار الله تلاش کرد تا موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

/////"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با موفقیت‌های جنبش انصار الله در یمن و تأثیر آن بر روابط ایران و عربستان، اظهار داشت: سال 93 سال موفقیت‌های پی در پی جنبش انصار الله در روند پیشبرد انقلاب یمن بود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: با توجه به ویژگی‌های انقلاب یمن که در آن فاز فروپاشی همراه است با فاز برپایی نظام سیاسی جدید، جنبش انصار الله تلاش کرد تا موفقیت‌های زیادی را کسب کند.
 
وی ادامه داد: انصار الله باقیماندگان دولت ‌عبدالله صالح در ارتش و دیگر نهادهای یمن را نمی‌پذیرد و کشورهای غربی تلاش می‌کنند که انقلاب این کشور از مسیر اصلی خود منحرف شود و دوباره میراث عبدالصالح در یمن به قدرت برسد.
 
قنادباشی تصریح کرد: توافق‌نامه ملی حاصل یک سال گفتگو در گذشته بود و غربی‌ها و بقایای رژیم سرنگون شده یمن تلاش کردند که مسیر انقلاب را به گونه‌ای انتخاب کنند که در واقع فروپاشی حکومت یمن که مصادف شده با برپایی نظام جدید سیاسی متوقف شود و برپایی نظام جدید بر اساس شرایط و مناسبات جدید صورت نگیرد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه انصار الله از مهم‌ترین اهرم خود یعنی اجتماعات مردمی استفاده کرد، اظهار داشت: مردم یمن با ماندن در خیابان‌ها توانست دوباره یک موافقت‌نامه جدید با منصور هادی به نام موافقت‌نامه صلح و مشارکت منعقد کنند که دو بخش سیاسی و امنیتی – نظامی دارد.
 
وی با بیان اینکه  انصار الله کوشیده است روند موجود در توافق‌نامه ملی را در توافق‌نامه جدید اصلاح کند، ادامه داد: انصار الله در دو جبهه جنوبی یمن با القاعده و داعش که توسط عربستان تجهیز شده‌اند، مبارزه می‌کند و امنیت صنعا و شهرهای بزرگ یمن به عهده انصار الله قرار گرفته است.
 
قناد باشی تصریح کرد: انصار الله در عرصه سیاسی توانست زمینه‌های تشکیل شورای ریاست جمهوری را فراهم کند و این شورا باید زمینه‌ها را برای برپایی یک نظام دینی در یمن فراهم کند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: یمن در سال 93 شاهد موفقیت مردم به رهبری جنبش انصار الله بود و این در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن تلاش می‌کرد بین شیعیان خود و سنی‌ها اختلاف بیاندازد که در این شرایط انصار الله موفق شد روند انقلاب یمن را به پیش ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار