افخم همه طرف‌های داخلی یمن را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت فراخواند

سخنگوی وزارت خارجه ایران همه طرف‌های داخلی یمن را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت فراخواند و گفت: اجرای کامل مصوبات گفت‌گوهای ملی و توافقنامه صلح و شراکت می‌تواند آرامش و ثبات را به یمن بازگرداند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در یمن، همه طرف‌های داخلی یمن را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت فراخواند.
 
مرضیه افخم اظهار داشت: اجرای کامل مصوبات گفت‌گوهای ملی و توافقنامه صلح و شراکت می‌تواند آرامش و ثبات را به یمن بازگرداند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: ما بار دیگر از همه امضاء کنندگان توافق‌های حاصله می‌خواهیم نسبت به آنچه متعهد شده‌اند ملتزم باشند.
 
افخم خاطرنشان کرد: امیدواریم مشارکت همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی – اجتماعی یمن در روند سیاسی و در راستای اجرای مصوبات گفت‌وگوهای ملی به عنوان یک سند سیاسی فراگیر، به ثبات و آرامش در این کشور مسلمان منجر شود.
 
مردم صنعا پایتخت یمن از صبح دوشنبه شاهد درگیری شدید بین جنبش انصارالله و نیروهای گارد ریاست‌جمهوری در محوطه کاخ ریاست جمهوری و خیابان‌های اطراف بودند که طی این درگیری‌ها دستکم سه نفر کشته شدند.
 
پیشتر اخبار ضد و نقیضی از خروج «عبدالربه منصور هادی» رئیس جمهور این کشور از صنعاء منتشر شده بود که یک منبع آگاه در جنبش انصار الله یمن این خبر را تکذیب کرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افخم ، یمن ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار