پایگاه آمریکایی:

دعوت کنگره از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره نقض قانون اساسی آمریکا است

یک پایگاه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد دعوت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره درباره ایران، نقض قانون اساسی آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه آمریکایی «لیوینگستون دیلی» در گزارشی دعوت از "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیو نیستی برای سخنرانبی در کنگره  آمریکا را نقض اصل تفکیک قوا بین کنگره و رئیس‌جمهور مندرج در قانون اساسی آمریکا توصیف کرد.

 در گزارش این پایگاه آمده است: "جان بینر رئیس مجلس نمایندگان وقتی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل برای سخنرانی درباره ایران در نشست کنگره دعوت کرد، کاری بیش از نقض پروتکلهای قانونی انجام داد او اصل تفکیک قوا بین کنگره و دولت را در مسائل خارجی نقض کرد".

در ادامه این گزارش آمده است: "اسناد و قوانین فدرال کاملا تصریح کرده که مدیریت روابط با دیگر کشورها و مذاکرات برای توافقات در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور است البته رئیس‌جمهور  هم قدرت و اختیار تعهد و تن دادن آمریکا به هر توافقی را بدون تایید دو سوم اعضای سنا را ندارد". 

در این گزارش همچنین آمده است:  اوباما در حال مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است. اعضای کنگره از جمله چندین تن از  دموکرات ها از این می‌ترسند که او به یک توافق ضعیف با ایران دست یابد

لیوینگستن دیلی افزود: "البته این موضوع به آنها مجوز تلاش برای دخالت در مذاکرات را نمی‌دهد اما آنها با تصویب تحریم‌های تازه و درخواست از نتانیاهو برای سخنرانی به دنبال این کار هستند».

این پایگاه آمریکایی ر ادامه نوشت: برای پی بردن به خواست نتانیاهو، نیازی به صحبت در نشست کنگره نیست. او می‌خواهد آمریکا توانمندی هسته‌ای ایران را بمباران کند. نظر و مقصود نهایی نتانیاهو ایران نباید اصلا هیچ قابلیت سوخت اتمی  داشته باشد اما آمریکا قصدی برای اجرای این مقصود نهایی ندارد".

 در گزارش مذکور تاکید شده است: "دعوت از نتانیاهو یک نمایش سیاسی برای فشار بیشتر بر اوباما است تا در مذاکراتش با ایران سرسخت تر باشد. اما این نقش و وظیفه کنگره نیست و قطعا این نقش و وظیفه رئیس مجلس نمایندگان نیست"

لیوینگ استون دیلی ادامه داد: لایحه تحریم‌ها و دعوت از نتانیاهو در واقع غصب قدرت و اختیار مبتنی بر قانون اساسی رئیس‌جمهور در مدیریت مذاکرات با کشورهای خارجی است.

در این گزارش همچنین امده است:هر گونه توافقی با ایران بدون تردید به تایید دو سوم سنا نیاز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار