مدیرعامل بانک کشاورزی:

بانک کشاورزی درصدد افزایش سرمایه خود تا سقف 80 هزار میلیارد ریال است

شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: مشتریان بانک از سوی کارگروه موجود در جهاد کشاورزی به ما اعلام می‌شود و بانک هیچگونه تصرفی در انتخاب آنها ندارد.

تلفنی** بانک کشاورزی مشتریان خود را انتخاب نمی‌کند/ به دنبال افزایش سرمایه خود تا سقف 80 هزار میلیارد ریال هستیم.......... ادامه داردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ شهید زاده مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری این بانک با اصحاب رسانه در محل وزارت اقتصاد گفت: بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی و دولتی وظیفه خود را تأمین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی در جهت سیاست‌های اجرایی دولت و سیاست‌های پولی بانک مرکزی می‌داند و سعی دارد تنها در این جهت حرکت کند.

وی در ادامه افزود: بانک مرکزی منابع مردمی و کمک‌هایی که از طریق مختلف از جمله صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار می‌گیرد سعی در جهت تأمین منابع طرح‌های مختلف دارد.

ما به عنوان یک بانک تخصصی اولین بانکی هستیم که بانکداری متمرکز را در کشور اجرایی کردیم و سعی داریم تسهیلات تا سقف 20 میلیون را به صورت مجازی به کشاورزان اعطا کنیم.
 
** بانک کشاورزی قدرتمندترین بانک در نظام بانکداری

شهیدزاده در ادامه اظهار داشت: بانک کشاورزی قدرتمندترین بانک در سیستم بانکی و به عنوان بازوی اجرایی دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و طرح‌های توسعه‌ای اقدام می‌کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه افزود: ما سعی داریم تا با استفاده از منابع مختلف سرمایه بانک را تا 80 هزار میلیارد ریال افزایش دهیم که در این صورت قدرت وام‌دهی ما افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص صندوق توسعه محصولات کشاروزی اظهار داشت: بودجه این صندوق هر ساله از طریق دولت تأمین می‌شود بانک کشاروزی منابعی را  در اختیار این صندوق قرار می‌دهد.

وی در خصوص  شاخص‌هایی توسعه‌ای بانک‌ اظهار داشت: در سال 80، زراعت 2.9 میلیون هکتار بود اما در حال حاضر به 5.8 میلیون هکتار رسیده است باغات در سال 80، 92 هزار هکتار به 502 هزار هکتار در سال 93 رسیده است.3.9 میلیون واحد دامی در سال 80 به 14 میلیون واحد دامی افزایش داشته است. بیمه طیور از 76 میلیون قطعه به 9 هزار و 600 میلیون قطعه افزایش یافته است.

تعداد بیمه‌گذاران از 715 هزار نفربه 2 میلیون نفر افزایش یافته است و غرامت پرداختی در سال 80، 484 هزار میلیارد ریال بود که به 9 هزار و 753 میلیارد ریال افزایش یافته است.

شهیدزاده در ادامه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم دو برابر سال گذشته منابع در اختیار بخش کشاورزی قرار دهیم و کشاورزی معیشتی پاسخگوی نیاز فعلی جامعه نیست و باید با تجهیز به تکنولوژی‌های روز از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنیم.

وی در ادامه افزود: بانک کشاورزی دارای بیشترین نیروهای متخصص است که می‌تواند در این مسیر بیشترین پیشرفت اقتصادی و کشاورزی را داشته باشد به گونه‌ای که بیش از 98 درصد از منابع ما صرف طرح‌های کشاورزی می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه اظهار داشت: یکی از مشکلات بانک ما این است که بیشترین میزان معوقات ما مربوط به کشاورزان است که دچار مشکلات و معضلات غیرمترقبه شده‌اند و هزار و 600 میلیارد تومان مبلغ معوقات ما است. در سیستم بانکی نگاه بانک مرکزی به ما و سایر بانک‌ها یکسان است که این موجب کند شدن قدرت حرکت ما خواهد بود و در حال بررسی این موضوع هستیم تا به کمک مجلس و جهاد کشاورزی و ... اصلاحی در اساسنامه بانک داشته باشیم و مصوبات مجمع این بانک به عنوان قانون و فصل‌الخطاب باشد و یکی از درخواست‌های ما اصلاح اساسنامه بانک کشاورزی به گونه‌ای که بیشترین اختیار را داشته باشد خدمت‌رسانی به تولید اولویت اصلی ما است زیرا اگر به تولید توجه نشود در آینده کشور با معضلات جدی روبرو خواهد شد.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص تفاوت میان کشاورزان برای پرداخت تسهیلات گفت: مشتریانی که از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند از طریق کارگروه وزارت جهاد کشاورزی به ما معرفی می‌شوند و به گونه‌ای نیست که مشتریان طبق انتخاب ما گزینش شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار