وکلای ملت به وزارت نفت اجازه دادند هشتاد درصد(80%) وجوه دریافتی صرفاً برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها، با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است هزینه ‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 12 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص طرح الحاق برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح بند (الف) ماده الحاقی 31 این طرح با 153 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
 
براساس اصلاح صورت گرفته در بند (الف) ماده الحاقی 31 و تبصره آن عبارت "وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط" جایگزین عبارت "شرکت ملی گاز ایران" می‌شود.
 
براساس اصلاحات صورت گرفته در ماده الحاقی 31 ؛ دولت مکلف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی ده‌درصد(10%) بهای گاز مصرفی باستثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به‌عنوان عوارض از مشترکین دریافت و به خزانه واریز نماید.
 
الف- هشتاد درصد(80%) وجوه دریافتی صرفاً برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها، با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است، توسط وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط هزینه می‌شود.
 
تبصره: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است خسارات وارده به معابر عمومی روستاها ناشی از عملیات گازرسانی را از محل منابع این بند جبران نماید.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار