مریم معصومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«سمانه» با دخترهای امروزی متفاوت است/ «همه چیز آنجاست» غیرقابل پیش‌بینی است

مریم معصومی بازیگر اسفند 1365 در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته کارشناسی علوم سیاسی و همچنین دانش آموخته‌ بازیگری است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، «مریم معصومی» بازیگر، اسفند 1365 در تهران متولد شد. او مجرد و فارغ التحصیل رشته کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل و همچنین دانش آموخته‌ بازیگری و کارگردانی استاد سمندریان است. وی همچنین دوره دیده‌ عکاسی می‌باشد.
 
«مریم معصومی» از سال 1388 به طور حرفه‌ای بازیگری را با چند تله فیلم آغاز کرد و پس از آن وارد آکادمی «حمید سمندریان» شد.
 
او در سال 1390 با بازی در سریال ماه رمضان با نام «سه دونگ سه دونگ» در یکی از نقش‌های اصلی به عنوان چهره‌ جدید خوش درخشید و بعد از آن در تله فیلم‌های بسیاری از جمله «قصه سیمین»، «خاموشی رویا»، «ای کاش‌های من»، «لبخند در مراسم ترحیم»، «بیداری»، «خانواده‌ پریشان»، «سال تحویل»، «پیله» و «بی‌خوابی اسب‌ها» نقش آفرینی کرد.
 
«معصومی» پس از فاصله طولانی و حضور کم رنگش در سال 1392 در سریال پلیسی امنیتی «پیدا و پنهان» به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» در یکی از شخصیت‌های اصلی حضور پیدا کرد،‌ تا اینکه مهر 1393 با سریال «سی و نه هفته» که به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه 5 سیما پخش می‌شد، حضور خود را در یک نقش متفاوت اعلام کرد و آن یک قصه عاشقانه با محوریت یک زن در دهه‌ی 60 بود که قصه‌ی آن از دید زن جوان «عاطفه» روایت می‌شد. زنی که دوران بارداری‌اش را در نبود همسر رزمنده‌اش سپری می‌کرد و با مشکلات زیادی منتظر بازگشت همسرش بود که نقش او در این سریال بسیار مورد توجه قرار گرفت.
 
حالا «مریم معصومی» پس از مدت کوتاهی با سریال پرمخاطب این شب‌های شبکه سه سیما با نام «همه چیز آنجاست» و در نقش «سمانه» بازهم به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» حضور خود را در تلویزیون پر رنگ‌تر کرده است،‌ به همین منظور با او مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:
 
«مریم معصومی» بازیگر نقش سمانه در سریال «همه چیز آنجاست» در خصوص قصه‌ این مجموعه گفت: قصه‌ی «همه چیز آنجاست» فرهنگ سازی می‌کند تا خانواده‌ها و افراد کنار همدیگر بمانند و آن‌ها را به انسجام دعوت می‌کند و اینکه سرهر مسئله‌ کوچکی یکدیگر را رها نکنند حال این مسائل می‌تواند اعتیاد، مشکلات روحی و روانی و موضوعاتی از این قبیل باشد.
 
وی افزود: هر کدام از شخصیت‌های «همه چیز آنجاست» به نوعی درگیر یک مسئله هستند. از دختر جوان قصه گرفته تا عمویی که درگیر اعتیاد است.
 
وی در خصوص نقش خود اظهار داشت: سمانه برای من یک شخصیت کاملا متفاوت بود و علت تفاوت این کاراکتر هم این است که سمانه یک مقدار با دخترهای امروزی متفاوت است و در مقابل نامزدش اسماعیل با ملایمت رفتار کرده و او را می‌بخشد.
 
وی در این‌باره ادامه داد: سمانه در عین حال که یک دختر تحصیل‌کرده است، با توجه به تربیت خانوادگی، تحصیل و عشق به همسرش، تلاش می‌کند از موانع و مشکلات سربلند بیرون بیاید و مثل خیلی از افراد که در جامعه‌ی امروز باب شده سر هر مسئله‌ی کوچکی اسم طلاق را به زبان می‌آورند، نباشد.
 
بازیگر «سه دونگ سه دونگ» تصریح کرد: «سمانه» فردی است که روی پای خودش می‌ایستد، البته تربیت خانوادگی او اینگونه بوده،‌ او با وجود اینکه دوستی به نام «مهرنوش» دارد، سعی می‌کند در عین استفاده از راهنمایی دوستانه‌ی «مهرنوش»، تاثیرات منفی را نگیرد و به عنوان تجربه از صحبت‌های او در زندگی‌اش استفاده کند و در نهایت خود «سمانه» تصمیم آخر را با توجه به فکر و منطق خودش می‌گیرد.
 
معصومی بیان کرد: «سمانه» گه گاهی از تجربیات پدر و اطرافیانش کمک می‌گیرد در نهایت زندگی مشترک خود را با چنگ و دندان نگه می‌دارد؛ مسئله‌ای که در جامعه‌ی امروزی کمتر می‌بینیم.
 
بازیگر «پیدا و پنهان» عنوان کرد: اگر انسان‌ها در جامعه‌ی امروزی بتوانند این مسئله را بر زندگی خود حاکم کنند، یعنی اینکه همدیگر را ببخشند، به هم کمک کنند و در کنار هم بمانند و دست‌های همدیگر را بگیرند، کمتر جدایی اتفاق می‌افتد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: «سمانه» نمونه‌ بارز خانمی است که زندگی خود را حفظ می‌کند، ویژگی مهم این کاراکتر که من آن را خیلی دوست داشتم،‌ همین بود که سمانه زندگی‌ را بر عکس دوستش «مهرنوش» در پول نمی‌دید و علاوه بر این خصوصیت خوب او یک دختر دلسوز و صبور است و به هیچ وجه احمق نیست و در بعضی از مواقع خیلی با سیاست و باهوش رفتار می‌کند.
 
وی در خصوص شباهت و خصوصیات اخلاقی خود به شخصیت «سمانه» اظهار داشت: در یکسری از خصوصیات شبیه «سمانه» هستم ولی در خیلی از چیز‌ها هم متفاوت از این کاراکتر هستم. «سمانه» 8 سال از سن واقعی من کوچکتر است، بنابراین سعی کردم این کم سال و سال بودن این شخصیت را بتوانم در سریال نشان دهم.
 
وی در خصوص بازخورد این سریال در میان مخاطبان بیان کرد: از اینکه سریال موفق بوده و مردم آن را دنبال می‌کنند، خیلی خوشحالم. به نظر من در درجه‌ اول قصه‌ خوب و واقعی «همه چیز آنجاست» باعث شده مردم جذب این سریال شوند، چرا که هریک از خانواده‌ها و قصه‌های سریال، یکسری مشکلاتی را به تصویر می‌کشند که مشکلات روزمره‌ همه‌ی افراد جامعه است.
 
وی افزود: به نظرم چون این قصه درگیر مسائل اینچنینی است و مردم آن را از نزدیک حس کردند و با آن مشکلات روبرو هستند، بنابراین سریال را دوست داشته و دنبال می‌کنند.
 
وی در خصوص سرنوشت «سمانه» و «اسماعیل» گفت: هیجان این قصه خیلی بیشتر می‌شود و اتفاقاتی خواهد افتاد که مخاطب انتظارش را ندارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از اینکه در این مجموعه بودم بسیار خوشحالم و از «شهرام شاه حسینی» به دلیل انتخاب من خیلی ممنونم و تمام عوامل این سریال بسیار زحمت کشیدند تا ما جلوی دوربین خوب ظاهر شویم و مخاطبان لذت ببرند و امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد.
 
«معصومی» علت حضور کم رنگش را تا به امروز اینگونه بیان کرد: من تا به امروز کم کار نبودم و فقط تمام نقش‌های پیشنهادی‌ام شبیه به هم بوده است.
 
وی تصریح کرد: خیلی اهل رفتن به برنامه‌های زنده و مصاحبه نیستم اما نقش‌های خوب برایم از همه چیز مهمتر است و امیدوارم نقش‌های سخت‌تر به من پیشنهاد شود تا بتوانم توانایی‌ خودم را بیشتر نشان دهم.
 
وی ادامه داد: من عاشق عکس و عکاسی‌ام و ورزش می‌کنم تا دیرتر پیر شوم، همه را دوست دارم چرا که اینگونه زندگی زیباتر می‌گذرد، سینما زیاد می‌روم.
 
وی اظهار داشت: عاشق نقش‌های منفی هستم و تا به امروز در نقش‌های مثبت و یا خاکستری ایفای نقش کرده‌ام،‌ در واقع دستم برای ایفای نقش‌هایم که ترکیبی از خودم باشد، بسیار بسته بوده است.
 
بازیگر «همه چیز آنجاست» می گوید بازی در سینما و تلویزیون را دوست دارم و خیلی خونسرد و با لبخند ادامه می دهد که به طور حتم هنوز فرصت حضور در سینما نرسیده که به سراغم نیامده‌اند.
 
وی عنوان کرد: اصلا به دنبال گرفتن نقش نیستم و معتقدم نقشی که مال من باشد، خدا برایم کنار گذاشته و کاملا به تقدیر اعتقاد دارم.
 
وی اظهار داشت: مهمترین آرزویم گرفتن سیمرغ است و امیدوارم هرچه لایقم هست، همان برایم اتفاق بیافتد.
 
وی در خصوص نسبت خود و خانم «مرجانه گلچین» خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ نسبتی با «مرجانه گلچین» نازنین ندارم.
 
گفتنی است؛ سریال «همه چیز آنجاست» به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» و تهیه کنندگی «داود هاشمی» هرشب از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.
 
انتهای پیام/ رض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار