فقدان زیرساخت مناسب، چالش مهمی در دستیابی به عدالت در سلامت است که این مشکل با برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملی تا حد بسیار زیادی حل می‌شود.

محمدمهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در هر جامعه‌ای تفاوت‌هایی در وضعیت سلامتی گروه‌های مختلف اجتماعی به چشم می‌خورد که این موضوع نشان می‌دهد که مقوله عدالت در سلامت هنوز محقق نشده است.  
 
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موجود نظام سلامت نامناسب است، تاکید کرد: فقدان زیرساخت مناسب، چالش مهمی در دستیابی به عدالت در سلامت است که این مشکل با برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملی تا حد بسیار زیادی حل می‌شود.  
 
لطیفی افزود: هر چند که کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر افزایش یافته و در ماههای گذشته نیز کارهایی خوبی صورت گرفته است، اما هنوز هم با مطلوب و عدالت واقعی فاصله داریم.  
 
وی یادآور شد: اگر مشکلات ساختاری و مدیریتی حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر حوزه سلامت حل می‌شود.  
 
لطیفی افزود: وقتی می‌توانیم بگوئیم که عدالت در سلامت محقق شده است که همه افراد جامعه به خدمات مراقبتی دسترسی کافی داشته باشند و بتوانند از عهده هزینه‌های درمانی به نحو شایسته برآیند و در واقع دغدغه این هزینه‌ها را نداشته باشند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: عدالت ، سلامت ، بهداشت ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار