بررسی نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه کربوهیدراتها به عنوان مهمترین عامل بروز پوسیدگی دندانها و تسریع روند خرابی دندان محسوب می‌شوند.

مهیار قیوم‌آبادی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت:‌یکی از مهمترین مشکلات که به وفور نیز در بین افراد جامعه دیده می‌َشود، پوسیدگی دندانها یا حفره‌های دندانی است. 

وی با اشاره به تحقیقاتی که در خصوص تاثیر مواد غذایی گوناگون بر روی دندانها صورت گرفته است تصریح کرد: از جمله این تحقیقات تاثیر کربوهیدراتها بر روی دندانها و افزایش احتمال پوسیدگی و خرابی دندانها در نتیجه مصرف برخی از کربوهیدراتها به ویژه قندهای ساده است. 

قیوم‌آبادی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که مصرف بیش از اندازه کربوهیدراتها به عنوان مهمترین عامل بروز پوسیدگی دندانها و تسریع روند خرابی دندانها محسوب می‌شوند. 

وی با بیان اینکه پوسیدگی دندانها هنگامی بروز می‌کند که باکتریهای موجود در دهان، کربوهیدراتها رژیم غذایی را برای تولید اسید به کار برند، یادآور شد: اسیدی که در نیتجه باکتریهای موجود در دهان ایجاد می‌شود، می‌تواند مینا و ساختار زیرین دندانها را حل کرده و به آن آسیب جدی برساند. 

قیوم‌آبادی خاطر نشان کرد: دفعات تماس دندان با قند ساده، ماندگاری قندها بر روی دندان و مقدار قند موجود در غذاها و نوشید‌نی‌ها، سه موضوع مهم در خصوص میزان تاثیر کربوهیدراتها بر روی دندانها است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار