دنیس راس : اسرائیل می خواهد غنی سازی صنعتی در ایران نابود شود

امروز در یک نشست پزوهشی در این اندیشکده دنیس راس گفت اسرائیل می خواهد غنی سازی صنعتی در ایران نابود شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اندیشکده واشنگتن؛ امروز در اندیشکده واشنگتن که محلی برای بررسی سیاست های آمریکا در غرب آسیا است سخنرانی برگزار شد که در آن دنیس راس به موضوع توافق هسته ای با ایران اشاره کرد. موضوع اصلی این میز گرد ، تلاش فلسطین برای الحاق به دیوان بین المللی کیفری و اثرات آن بر مذاکرات سازش بود.
در این میز گرد دنیس راس ، دیپلمات ارشد آمریکایی نیز حضور داشت. وی در مورد توافق موقت ژنو "برنامه مشترک اقدام "گفت ما نمی دانیم که آمریکا طرح جایگزینی در صورت شکست مذاکرات دارد یا خیر ؟
وی گفت اسرائیل بر این باور است که برنامه مشترک اقدام ، به ایران این فرصت را داده است که توانایی هسته ای خود را برای گریز هسته ای افزایش دهد. مقامات اسرائیل بر این باور هستند که توافق احتمالی بیشتر از 1+5 ، به نفع ایران است.  اسرائیل نگران است که با توافق ژنو برنامه هسته ای ایران عادی شود.
وی گفت اسرائیل  این حس را دارد که ایران در تلاش است تا موازنه قدرت در غرب آسیا را تغییر دهد.
"راس" گفت نقطه کلیدی شکاف بین امریکا و اسرائیل در زمان لازم برای گریز ایران به سوی سلاح هسته ای است. اسرائیل خواهان نابودی ظرفیت غنی سازی ایران در مقیاس صنعتی است.
وی ادامه داد موضع اسرائیل در خصوص ایران صرفا به برنامه هسته ای ایران مربوط نیست ، بلکه به فعالیت ها و تلاش های ایران در منطقه نیز بستگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار