با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی؛

۳ طرح بزرگ اقتصادی در استان گلستان اجرا می‌شود

معاون مدیرکل اقتصادی ‌استانداری گلستان گفت: با مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ۳ طرح بزرگ اقتصادی در استان گلستان اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،سید خالق سجادی اظهار داشت: با جذب سرمایه‌گذاری خارجی 3 طرح بزرگ اقتصادی در استان گلستان شروع به کار می‌کند.

وی افزود: طرح گردشگری بندرترکمن با حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و کشور ترکیه با 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام مراحل مقدماتی است.

معاون مدیرکل اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری گلستان تصریح کرد: طرح گردشگری بندرگز هم با همکاری تجار کشور عمان با شرکت ایرانی در حال انجام است تا مجوزهای اولیه گرفته شود و قبل از سال جدید عملیاتی می‌شود.

سجادی افزود: در موضوع تجارت غلات با مشارکت سرمایه گذاران قزاقستانی   نیز در حال رایزنی برای دریافت زمین در نقطه مرزی اینچه برون هستیم که با محقق شدن آن و تحویل زمین، عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته هم دو طرح یکی با 1.4 میلیارد تومان و دیگری با 100 میلیون یورو در استان گلستان محقق شده است.

معاون مدیرکل اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری گلستان گفت: چند طرح هم با سرمایه‌گذاران ایرانی در حال ساخت است که طرح بندر خواجه نفس هم‌اکنون به دنبال سرمایه گذار خارجی برای اتمام این کار هستند.

سجادی تصریح کرد: برای طرح مجتمع فولاد 2.5 میلیون تنی هم در شهرک اترک مجوزهای لازم صادر شده و با جذب سرمایه‌گذار وارد فاز اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.