آیت‌الله موسوی تبریزی در سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری مطرح کرد؛

مدیریت "هاشمی رفسنجانی" در انتخابات 92 پس از رد صلاحیت/ "روحانی" را تقویت نمی‌کردیم ایده‌ال امروز ما اتفاق نمی‌افتاد

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر ما در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ دکتر روحانی را تقویت نمی‌کردیم و بزرگان وی را تائید نمی‌کردند، آن چیزی که امروز ایده آل ماست، اتفاق نمی‌افتاد.

راه آزادی و عزت در کشور از طریق انتخابات حاصل شده است
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "آیت‌الله حسین موسوی تبریزی" دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین کنگره سالانه حزب مردم سالاری و با بیان اینکه هیچ وقت تحریم انتخابات حرف ما نبوده است، اظهار داشت: راه آزادی و عزت در کشور ما از طریق انتخابات حاصل شدنی است.  
 
وی افزود: من معتقدم اگر در هر موضوعی بتوانیم از احساسات پاک جوانان استفاده کرده و آن را در مسیر اعتدال و درست قرار دهیم، در آن صورت پیشرفت دست یافتنی است.  
 
آیت‌الله موسوی تبریزی با اشاره به این مطلب که اصلاح طلبی جدای از ایده آل طلبی است، ابراز کرد: انسان باید براساس آن چیزی که شدنی است، دست به اصلاح بزند و به پیش برود و در عین حال شرایط، موانع و محدودیت‌ها را بشناسد.  
 
وی تاکید کرد: در اصلاح طلبی و همچنین در سیاست همیشه اینطور نیست که بشود بهترین را انتخاب کرد.  
 
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این نکته که یک اصلاح طلب باید زمان‌شناس و موقعیت‌شناس باشد، گفت: سیاستمداران باید قدرت تشخیص بین خوب و خوب‌تر و بد و بد‌تر را داشته باشند. در همین زمینه و در احکام اسلامی مسئله مهمی به نام تظاهم وجود دارد.  
 
آیت الله موسوی تبریزی با بیان اینکه احزاب و تشکل‌ها باید کارگاه تشخیص باشند، تصریح کرد: احزاب باید بتوانند در میان گروه‌های هوادار خودشان اطلاعات درست را منتقل کنند و بگویند که مصلحت امروز در چیست.  
 
وی گریزی هم به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و جریانات پیش آمده حول ردصلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی زد و در همین باره گفت: در انتخابات اخیر هاشمی را ردصلاحیت کردند؛ بابت همین مسئله وی حداقل باید قهر می‌کرد، اما هاشمی آنچنان شرایط را مدیریت کرد که اگر خودش در انتخابات حضور می‌داشت، چنین مدیریتی حاصل نمی‌شد.  
 
آیت الله موسوی تبریزی با بیان اینکه تدبیر زمانی عملیاتی خواهد شد که اعتدال فکری وجود داشته باشد، گفت: اگر ما در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ دکتر روحانی را تقویت نمی‌کردیم و بزرگان وی را تائید نمی‌کردند، آن چیزی که امروز ایده آل ماست، اتفاق نمی‌افتاد.  
 
وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر امروز کشور ما در جهان صاحب احترام است و دنیا نمی‌تواند جمهوری اسلامی را به طرفداری از گروههای تروریستی همچون داعش متهم کند، به دلیل اعتدالی است که رئیس جمهور و نیز مقام معظم رهبری دنبال کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دبیر ، کل ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار