جروزالم پست به نقل از مقام آمریکایی:

مقامات اسرائیلی در جریان تمامی مراحل مذاکرات با ایران قرار داشته‌اند

جروزالم پست به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر "ران درمر" سفیر اسرائیل در آمریکا گفت هر گونه توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران، با صراحت به جهان نشان خواهد داد که ایران نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جروزالم پست، "ران درمر" روز یکشنبه در اظهاراتی در فلوریدا گفته بود توافقی که در حاضر در مذاکرات هسته ای ایران در حال بررسی است ، توافقی نیست که موجب جمع شدن برنامه هسته ای ایران شود بلکه ایران را در آستانه هسته ای شدن قرار خواهد داد. درمر تاکید کرده بود یک توافق هسته ای با آن می تواند آینده اسرائیل را به خطر اندازد. 

این مقام وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به اظهارات درمر به جروزالم پست گفت مسئله کلیدی در مذاکرات ما آن است که مطمئن شویم هرگونه توافق در این مذکرات به مردم به صراحت نشان دهد که مسیر ایران به سوی یک سلاح هسته ای قطع می شود. وی همچنین بر تعهد آمریکا درخصوص امنیت اسرائیل تاکید کرد. 

این مقام آمریکایی (که نامش ذکر نشده) افزود مقامات اسرائیل به طور مرتب از طریق رایزنی ها در واشنگتن و اسرائیل در بالاترین سطح در جریان مذکرات قرار داشته اند. 

وی گفت مذاکرات 1+5 و ایران بهترین امید برای یک راه حل دیپلماتیک را که تضمین می کند اسرائیل و دیگران در منطقه با ایران مجهز به سلاح هسته ای مواجه نخواهند شد ، ارائه می کند.

وی گفت در هر مرحله از مذکرات ما از نزدیک با شرکای خود شامل اسرائیل مشورت داشته ایم.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار