ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مالیات از سلامت جامعه حکایت می‌کند

عضو کمیسیون تلفیق گفت: وجود مالیات در یک کشور نشانگر سلامت و پویایی جامعه است و می‌توان با اعمال مالیات مناسب در کشور از وابستگی به نفت و مواد خام جلوگیری کرد.

ایرج ندیمی عضو کمسیون تلفیق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: افزایش پایه مالیاتی در صورتی که واقعی باشد، حکایتگر رونق تولید باشد، مانع فرار مالیاتی و گریز قانونی باشد، بر اساس عدالت باشد و آثار آن برای مردم محسوس باشد، می‌تواند عاملی برای رهایی از وابستگی اقتصاد به نفت محسوب شود.

ندیمی در ادامه افزود: در بودجه و اداره کشور سندی موجود است که یک سوی آن منابع درآمد می‌باشد. اگر درآمد کشور بر حسب مالیات تعریف شود می‌تواند بیانگر دو نتیجه مهم باشد، اولاً اقتصاد کشور دیگر به یک ماده خاص وابسته نیست و توطئه ای توسط آن برای کشور چیده نمی‌شود و ثانیاً یک فعالیت صورت می‌گیرد که به آن فعالیت، مالیات اعمال می‌شود و باعث رونق تولید می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: مالیات در راستای حوزه  اقتصادی باعث فعال بودن جامعه، سالم بودن جامعه، رو به آینده بودن و متکی به خود بودن کشور می‌شود.

وی بیان کرد: هر کشوری که مالیات را جانشین فروش مواد خام کند از دو سو برنده خواهد بود؛ یک سو در مباحث حوزه اقتصاد مستقل و وابسته و سوی دیگر در مباحث حوزه اشتغال و کارایی جامعه.

ندیمی بیان کرد: مالیات نشانگر سلامت جامعه است؛ مردمی که مالیات پرداخت می‌کنند قدر حکومت را می‌دانند و کسانی که مالیات دریافت می‌کنند قدر مردم را بیشتر می‌دانند.

عضو کمیسیون تلفیق گفت: طبیعی است اگر نخواهیم مواد خام رابفروشیم می‌توانیم آن را به درآمد مالیاتی تبدیل کنیم که مالیات از موفقیت و سلامت جامعه حکایت می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار