معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري از افزايش منابع مالي غيرنفتي در لايحه بودجه سال 92 خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رحيم ممبيني درباره کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي گفت: اين موضوع همواره مد نظر بوده است و دولت ها تلاش کرده اند اين مهم تحقق يابد؛ اما همواره وابستگي به نفت در بودجه هاي سالانه وجود داشته است.

وي افزود: در سال جاري و در بودجه مصوب 91 حدود 45 تا 47 درصد وابستگي به درآمدهاي نفتي به چشم مي خورد که بخش اعظم آن متوجه طرح هاي عمراني است.

ممبيني يادآور شد: در شرايط فعلي بعنوان يک فرصت مفيد بايد به اين مسئله نگاه شود و  اميدواريم با تمهيداتي که در سال 91 براي مديريت مصرف پيش گرفته شده است  اين وابستگي به 40 درصد برسد.

وي تصريح کرد: در بخشنامه بودجه 92 اين جهت گيري ها و راهبردها به طور واضح مشخص شده است تا منابع مالي غيرنفتي افزايش يابد و هزينه هاي دولت مديريت شود.

ممبيني تصريح کرد: با زمان بندي مناسب مي توانيم وابستگي بودجه را به نفت کاهش دهيم؛ احکام برنامه پنجم نيز مبتني بر برابري هزينه ها با درآمدهاي غيرنفتي است که تا پايان برنامه به اين مهم نزديک خواهيم شد.

وي براي نمونه، صادرات فرش در بحث توليدي و اشتغال را بسيار موثر دانست و گفت: صادرات مزاياي ديگر را حاصل دولت خواهد کرد و از طريق سود سهام و ماليات ظرفيت هايي پديد مي آيد؛  در دولت نيز براي به تشويق دست اندرکاران فرش دست باف تلاش هاي شده است./س
برچسب ها: درآمد ، نفتی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار