خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از سیدنی از پیوستن یکی از فعالان سیاسی استرالیایی به کردهای عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بگردی باشگاه خبرنگاران ،"متیو گاردینر"رهبر سابق اتحادیه کارگران و رییس شعبه شمال استرالیای حزب چپ کارگری با قبول همه مسولیت سیاسی اجتماعی یک اقدام غیرمنتظره، با سفر به شمال عراق به کردهای کوبانی پیوست تا در کنار آنها با گروه تروریستی داعش مبارزه کند.
 
شبکه تلویزیون سراسری استرالیا (ای.بی.سی) به نقل از"جرج برندیس" داستان کل استرالیا که پرونده 90 استرالیایی غالبا زن پیوسته به داعش را بررسی می کند افزود: این رهبر سیاسی 43 ساله مخالف که تحت تعقیب پلیس نیز قرار دارد تصمیم گرفت علاوه بر نیروهایی استرالیایی که در کنار ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه می جنگند، به کردهای مبارز در کوبانی بپیوندد.
 
در عین حال،"بیل شورتن" رهبر حزب کار استرالیا نیز در گفت وگو با رادیو "فیر فکس" این کشور این اقدام گاردینر را اشتباه محض توصیف کرد و گفت: صرف نظر از انگیزه های شخصی او که زمانی فرمانده مهندسی رزمی نیز بود و حتی در دهه 1990 در سومالی نیز جنگید، تصمیم شخصی او هیچ تغییری در معادلات منطقه خاورمیانه ایجاد نخواهد کرد.
انتهای پیام /زض
منبع:ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرگاران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.