اخبار برگزیده فضای مجازی،

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

دستگیری ۴ شکارچی متخلف در خوی، تصویر رهبری در شهرهای عراق+عکس، حذف تدریجی ایرلاین‌های داخلی از پروازهای خارجی، تنها شرط هدایتی برای خرید پرسپولیس، آدامس‎ جویدن اوباما سوژه شد!/عکس و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

قاچاق خودروهای دزدی از ترکیه به داعش

به گزارش فارس بنا به آمارهای رسمی پلیس و ژاندارمری ترکیه، سال گذشته بیش از 2 هزار دستگاه خودروی سرقتی از ترکیه به سوریه منتقل شده و به گروه های تروریستی فروخته شده است.بر اساس آمار پلیس و واحد امنیت عمومی ترکیه، روزانه 63 خودرو در ترکیه دزدیده می شوند و در سال 2014 مجموع 23 هزار دستگاه خودرو در این کشور به سرقت سرقت رفته اند که هزاران دستگاه از این تعداد خودروی سرقت شده با مدارک جعلی به سوریه و شمال عراق منتقل شده اند.بخش قابل توجهی از خودروهای منتقل شده از ترکیه به سوریه، به داعش فروخته شده است و این گروه نیز از این خودروها برای انتقال مهمات و نیرو استفاده می کنند.خودروهای پیکاپ و ون از جمله خودروهای مورد علاقه تروریست ها در سوریه و عراق هستند. خودروهای لوکس مدل جدید نیز از جمله خودروهای سرقتی خریداری شده توسط گروه های تروریستی محسوب می شوند.یکی دیگر از کاربرد خودروهای سرقتی ترک در سوریه و عراق، استفاده از آنها در حملات انتحاری و بمبگذاری است.

فقط ۴۰ درصد از نمک‌های بازار یددار هستند
به گزارش ایسنا، محمد علوی‌فرد با بیان این‌که 10 سال پیش نمک به صورت سنتی و به روش کوبشی تولید می‌شد، اظهار کرد: در آن زمان اکثر نمک‌های موجود در سطح بازار نمک‌های ید‌دار و تصفیه نشده بودند.وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل به وجود آمدن کارخانه‌های تصفیه نمک وضعیت این صنعت بهبود یافته است؛ به‌طوری که در حال حاضر نمک‌های استاندارد خلوص 99.5 درصدی دارند.علوی‌فرد با بیان این‌که نمک‌های استاندارد به طور کامل شناسایی و کنترل می‌شوند، گفت: مردم می‌توانند نمک‌های استاندارد موجود در بازار را با خیال راحت مصرف کنند.عضو انجمن تصفیه نمک با اشاره به این‌که از هفت سال پیش 90 درصد نمک‌ها یددار بودند، اظهار کرد: در حال حاضر نمک‌های یددار 40 درصد بازار را به خود اختصاص داده‌اند.وی در توضیح این موضوع گفت: در تمام صنایع تقلب وجود دارد و دلیل این 40 درصد، وجود تولیدی‌های زیرزمینی استعلوی‌فرد کمبود نظارت و سود‌آور بودن این محصول را دلیلی بر ایجاد زیر پله‌ای‌ها عنوان و اظهار کرد: از آنجاکه این محصول سودآور است فرصتی برای حضور دلالان شده است.وی با بیان این‌که در این زمینه اقدامات زیادی صورت گرفته است، گفت: سازمان استاندارد و وزارت بهداشت آیین‌نامه‌هایی را مصوب کرده‌اند اما در اجرا خیلی خوب عملیاتی نشده است.

پیشنهاد اخراج کارمندان مجرد در همدان
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن اشاره به شمار کارمندان مجرد در استان، پیشنهاد داد: کارمندان مجرد، طی یکسال آینده اقدام به ازدواج نمایند و در غیر این صورت متأهلین دارای شرایط کاری، جایگزین آنان در محیط‌های اداری شوند.آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی با اشاره به اینکه تحرک جوانان برای ورود به زندگی مشترک کم شده است، گفت: اصلاح دیدگاه فرهنگی در حوزه ازدواج الزامی است.

انهدام باند توزیع گوشت الاغ در تهران
به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شیوه یکی دیگر از باندهای سرقت در سرقت از قصابی‌ها خاطر نشان کرد: اعضای این باند به قصابی‌ها مراجعه کرده و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌های مختلف می‌فروختند که در تحقیقات بیشتر از این افراد آن طور که خودشان معترف شده‌اند در مواردی نیز گوشت الاغ را به جای گوشت گوسفند یا گوساله به رستوران‌دارها فروخته‌اند که در این خصوص لازم است حتما رستوران داران از قصابی‌های مشخص یا مراکز مجاز توزیع گوشت برای تامین مایحتاج خود اقدام کنند.

«حنیف عمرا‌ن‌زاده» ممنوع‌الخروج شد
‌ به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، اداره کل امور مالیاتی همدان با انتشار آگهی در تازه ترین شماره منتشره یکی از نشریات محلی همدان به طور رسمی 6 بازیکن شاغل در لیگ‌های برتر و دسته اول فوتبال کشورمان را به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع الخروج معرفی کرد. براساس این گزارش "حنیف عمران زاده" مدافع استقلال تهران، "پویا سیف پناهی" مدافع ذوب آهن اصفهان، "سامان صفا" دروازه بان نفت و گاز گچساران، "صابر میرقربانی" مهاجم استقلال اهواز، "محمد اسماعیل نظر" هافبک پارسه تهران و "مهدی آقامحمدی" بازیکن پیشین پاس و البدر بندر کنگ بدهکار مالیاتی هستند. گزارش منتشره حکایت از بدهی بیش از 110 میلیون تومانی این بازیکنان به اداره کل مالیاتی استان همدان دارد که البته مشمول بیش از 134 میلیون تومان جریمه نیز شده است. بیشترین اصل بدهی مربوط به "سامان صفا" است که این بازیکن 604 میلیون و 950 هزار و 370 ریال به اداره کل مالیاتی استان همدان بابت قراردادش با تیم پاس در سال 89 بدهکار است و هم اکنون مشمول 567 میلیون و 11 هزار و 555 ریال جریمه شده است. اداره کل امور مالیاتی استان همدان به این بازیکنان مهلت داده تا در اسرع وقت برای تسویه مالیاتی به همدان مراجعه کنند.

تنها شرط هدایتی برای خرید پرسپولیس
به گزارش فارس، حسین هدایتی بعد از جلسه پیشکسوتان پرسپولیس برای تصمیم گیری در خصوص خرید سهام این باشگاه گفت: من فقط این جلسه را برای این تشکیل دادم که در خرید سهام پیشکسوتان شرکت کنم اما برای خرید بقیه سهام من پیش از این شرایطم را گفته ام و اعلام کرده ام که در اقساط 5 ساله پرسپولیس را می خرم اما سازمان خصوصی سازی با این شرایط من کنار نیامد و من هم نه با این شرایط و نه به خاطر اینکه سلامتی خودم را به خطر بیندازم این کار را نمی کنم. البته مادرم هم به من اجازه چنین کاری را نمیدهد و من برای ماردم احترام خاصی قائل هستم.وی افزود: در حال حاضر فقط کمک می کنم که پیشکسوتان برای خرید سهام بتوانند کار کنند.رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه شرکت ها و برندهای متعددی برای خرید باشگاه پرسپولیس آمادگی خود را اعلام کردند تصریح کرد: من تنها این را می گویم که وزارت ورزش حامی منافع ملی است و باید با پرس و جو باشگاه را به افراد واجد شرایط بدهند. چرا که می بینیم این روزها یکسری شرکت ها مثل قارچ با چند ماه ثبت شدن متقاضی خرید پرسپولیس می شوند اما این شرکت ها نباید برای خرید پرسپولیس جلو بیایند.وی ادامه داد: باید شرکتی مثل استیل آذین ایرانیان که سابقه طولانی دارد پاپیش بگذارد و این اتفاقی است که وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی باید به آن دقت کنند.هدایتی خاطر نشان کرد: هنوز هم می گویم که پرسپولیس را اگر به صورت 5 ساله به شرکت های زیر مجموعه من بدهند پاپیش می گذارم اما در غیر این صورت جلو نمی آیم.وی در پایان گفت: البته این را هم باید بگویم اگر کسی برای مزایده پرسپولیس با این شرایط پاپیش نگذارد یا قیمت ها تعدیل می شود و یا شرایط عوض خواهد شد و شرایط جدیدی اعلام می شود.

حذف تدریجی ایرلاین‌های داخلی از پروازهای خارجی
به گزارش مشرق، کاسته شدن سهم ایرلاین‌های ایرانی در زمان‌های پیک سفر به خصوص سفرهای نوروزی از موضوعات مهمی است که آینده صنعت حمل و نقل هوایی در ایران را نشان می‌دهد. در واقع صنعت حمل و نقل هوایی که در طول این سالها مشکلات تحریم را پشت سرگذاشته است، دیگر توان اقتصادی کافی برای ادامه این روند و رقابت با ایرلاین‌های خارجی را ندارد.ایرلاین‌هایی که در کشورهای همسایه ایران فعالیت می‌کنند، در طی این سال‌ها با نبود رقیب قدرتمندی در داخل ایران توانستند سهم بزرگی از مسافران بین‌المللی را از آن خود کنند و سهم زیادی از ترانزیت مسافران را به دست بیاورند.باوجودی که همواره اولویت جابه جایی مسافران در هر کشوری با ایرلاین‌های داخلی است و صدور مجوزهای پروازی براساسی صادر می‎شود که بیشترین سهم را ایرلاین‌های داخلی داشته باشند اما کاهش توان ایرلاین‌های ایرانی موجب شده است که شرکت‌های خارجی سهم بیشتری را نسبت به سال‌های قبل به دست بیاورند و حجم بیشتری از مسافران ایرانی را به مقاصد بین المللی جابه جا کنند.در واقع زمین گیر شدن ۱۰۰ فروند هواپیما و افزایش قیمت ارز و سوخت، باعث شده که شرکت‌های ایرانی با کاهش توان مالی و عملیاتی مواجه شوند که این موضوع در سال‌های آینده نمود بیشتری پیدا می‌کند.همچنین اغلب هواپیماهای موجود در صنعت هوایی ایران فقط امکان پرواز در مسیرهای داخلی را دارند به همین دلیل شرکت‌ها  امکان جابجایی مسافران بین المللی را پیدا نمی‌کنند بنابراین زمین گیر شدن این هواپیماها جابجایی مسافران در پروازهای داخلی را هم با مشکل مواجه کرده است.این موضوعات باعث شده که از سال‍‌‌های گذشته دولت اقدام به بستن قراردادهای بین المللی با شرکت ‌های خارجی کند تا در زمان‌های پیک سفر آنها به کمک ایرلاین‌های داخلی بیایند و مسافران را جابجا کنند که نمونه این قراردادها را می توان با کشورها و ایرلاین های خارجی دید.همچنین بدهی معوقه ایرلاین‌های ایرانی به شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم از دیگر موضوعاتی است که توان پایین ایرلاین‌های ایرانی را نشان می‌دهد. گرچه بزرگترین بدهکاران، شرکت‌های بزرگ وابسته به دولت هستند اما ایرلاین‌های کوچک هم به نسبت پروازهایی که انجام می‌دهند حجم بزرگی از بدهی را دارند.

عکس/ تصویر رهبری در شهرهای عراق
به تازگی تصاویری از تابلوهای تبلیغاتی گردان های طلایع در برخی شهرهای عراق از جمله بغداد نصب شده اند. در این تابلوها، تصویری از آیت الله سیدعلی خامنه ای دیده می شود.

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

اولین بازی سعید معروف برای زنیت+تصاویر
زنیت در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر والیبال روسیه برابر دینامو قرار گرفت و توانست با درخشش سعید معروف، پاسور جدید خود با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد.کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان پیش از این بازی اعلام کرده بود مانعی برای بازی وی وجود نداشته و او در دیدار مقابل دینامو برای نخستین بار به میدان می رود.  معروف در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: خیلی دوست داشتم بدانم چه زمانی برای تیمم به میدان می‌روم حالا فکر می‌کنم زمانش فرا رسیده و امروز همان روزی است که برای نخستین بار به عنوان لژیونر بازی خواهم کرد. روزهای سختی را در کازان پشت سر گذاشتم چون نمی‌توانستم به همراه سایر بازیکنان در دیدارهای رسمی تیم، والیبال بازی کنم ولی حالا خبرهای خوبی به گوشم رسیده است. البته یک پاسور باید زمانی برای تیمش بازی کند که با سایر بازیکنان به هماهنگی کامل رسیده باشد و این یک مشکل برای بازیکنان حرفه‌ای به حساب نمی‌آید.

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

دستگیری ۴ شکارچی متخلف در خوی
به گزارش فارس، جعفر محمدپور امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در پی گشت‌زنی اکیپ حفاظت محیط زیست خوی چهار شکارچی متخلف در اطراف منطقه حفاظت شده مراکان دستگیر شد‌ند.وی ادامه داد: این شکارچیان با کار اطلاعاتی مامورین منطقه از مبدا حرکت تحت تعقیب قرار گرفته و در داخل منطقه حفاظت شده مراکان در زیستگاه قیزیل قیه قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.محمدپور اضافه کرد: از شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی ۲۷۰ دوربین‌دار و یک قبضه اسلحه برنو به همراه ادوات شکار کشف شد و متخلفان با تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی در ادامه به شکارچیان غیرمجاز که به حوزه‌های استحفاظی محیط زیست خوی وارد می‌شوند، هشدار داد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست خوی و منطقه حفاظت شده مراکان به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس
به گزارش عصر خبر، آقای "لیشک میلر" رئیس حزب حزب دموکرات های چپ گرای لهستان در رابطه با این انتخاب می گوید: "این موضوع، سمبل و نماد تغییر نسل و سیاست باز لهستان است."بر اساس گفته های آقای میلر، خانم ماگدالنا باعث ایجاد تغییرات اساسی و موفقیت خواهد شد.خانم ماگدالنا نیز به نوبه خود از اینکه به نمایندگی چنین حزب بزرگ و مهمی منتخب شده است، افتخار می کند.وی در میان صحبت های خود بر این نکته تاکید داشت که قوانین لهستان باید تغییر کنند.وی همچنین افزود:"من در صورت انتخاب شدن، به عنوان یک فرد فعال چشم اندازهای روشنی را برای کشور مشاهده می کنم."

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام

عکس معنادار احمدی نژاد در اینستاگرام/زن جوان مدل، کاندیدای رئیس جمهوری لهستان+ عکس/ اولین بازی معروف در روسیه+ تصاویر

گفتنی است دوازدهم بهمن ماه سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) از فرانسه به میهمن اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار