سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

400 هزار صندلی خالی ناشی از خروج برخی از دانشگاه‌ها از گردونه رقابت است

جعفری گفت: در حال حاضر بیش از 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که ناشی از رشد بیش از حد کمی در سال‌های گذشته و تعدد دانشگاه‌های زیاد در رشته‌های مشابه به لحاظ آموزشی است.

قاسم جعفری، سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که در واقع به علت تنوع زیاد در دانشگاه‌ها در رشته‌های مشابه، دانشجو به جاهایی می‌رود که شرایط مطلوب‌تری دارد و لذا برخی از دانشگاه‌ها که شرایط مطلوبی ندارد یا رشته‌های بروز و کارآمدی در آنها تدریس نمی‌شود، ناخود آگاه از گردونه رقابت خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه البته نباید فراموش کرد که موج ورود به دانشگاه از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد و دکتری شدت پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این صندلی‌های خالی مربوط دانشگاه‌های غیر دولتی و در مقطع کارشناسی هستند و لذا می‌توان گفت: تب رفتن به دانشگاه در مقطع کارشناسی نسبت به سال‌های قبل فرو کش کرده است.

وی یادآور شد: دانشگاه‌هایی که اغلب غیر دولتی هستند به دلیل نداشتن امکانات کافی، نبود اعضای هیئت علمی، امکانات پژوهشی، چندان مطلوب نیستند که باید سعی در سازماندهی شرایط خود کرده تا به سطح کیفی مطلوب‌تری دست یابند.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار