در گردهمایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و آمریکا؛

پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب در ارمنستان تبیین شد

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در گردهمایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و آمریکا به صدور پیام اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره كرد و از اعضای این انجمن خواست به مطالعه و تحقیق جهت نشر این پیام بپردازند.

پیام مقام معظم رهبری به جوانان غرب در ارمنستان تبیین شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، آیین افتتاحیه گردهمایی سراسری "اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و آمریکا"، سوم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، "نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا"؛ رحیم پورازغدی، "عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی"؛ مجید مشكی، "رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان"؛ رئیسی، "سفیر ایران" و همچنین، دبیران انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در محل سالن اجتماعات مسجد کبود ایروان برگزار شد.

در بخشی از این گردهمایی، رایزن فرهنگی كشورمان با تشریح شرایط جهان و تلاش قدرت‌های سلطه‌گر در تشدید اسلام هراسی و ایران هراسی به منویات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره كرد.

وی خواستار نشر و تبیین پیام مقام معظم رهبری از سوی دانشجویان ایرانی مقیم اروپا شد و تأكید كرد: دانشجویان ایرانی به مطالعه و تحقیق جهت نشر و تبیین پیام ایشان بپردازند.

مشكی با اشاره به تلاش‌های قدرت‌های جهانی برای خاموش کردن نور و شعله انقلاب اسلامی و ناکامی آنان در عرصه‌های مختلف به طرح توطئه‌های اخیر آنان در مورد اسلام هراسی و ایران‌ هراسی اشاره كرد.

لزوم توسعه اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران اسلامی

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان افزود: با توجه به صدور پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکا، مسئولیت‌ دانشجویان ایرانی در ترویج اسلام شیعی و اسلام عقلانیت چندین برابر گذشته شده است.

وی ادامه داد: لازم است تا دانشجویان ایرانی مقیم اروپا، ضمن ترغیب جوانان غربی به مطالعه و تفکر پیرامون دعوت نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به بسط و توسعه اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران اسلامی بپردازند.

مشكی با تأكید بر مجهز شدن دانشجویان ایرامی مقیم اروپا به سلاح علم و ایمان، گفت: بدون شک پس از بازگشت به کشورهای محل تحصیل خود با موجی از سؤالات جوانان هم دوره‌ای خود مواجه خواهید شد و این امر می‌طلبد که خود را به سلاح علم و ایمان مجهز كنید تا بتوانید به سؤالات مربوط به اسلام‌شناسی و قرآن‌آموزی پاسخ صحیح دهید.

اخلاص و تقوا در عمل؛ دو عنصر مهم در راز و رمز بقاء و ماندگاری

رایزن فرهنگی کشورمان با دعوت از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به رعایت اخلاص و تقوا در عمل، اظهار كرد: این دو عنصر مهم، راز و رمز بقاء و ماندگاری و تأثیرگذاری کارها است.

وی افزود: دانشجویان ایرانی مقیم اروپا باید به گونه‌ای در تحصیل عمل كنند تا زینت خاندان پیامبر(ص) بوده و با ایجاد پیوند و همدلی با پیروان سایر ادیان ذهن و دل آنان را به اسلام حقیقی متوجه و زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر(عچ) فراهم كنند.

گفتنی است، این اجلاس برای نخستین‌بار در آستانه پنجاهمین سال تأسیس اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در شرق اروپا برپا شد كه 48 نفر از دانشجویان ایرانی مقیم تحصیل در 18 کشور جهان حضور یافتند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار