تیم ملی هندبال ایران برای مشخص شدن جایگاه 21 تا 24 رقابت های جهانی هندبال فردا به مصاف شیلی می رود.

آیا طلسم ناکامی های ایران در دیدار مقابل شیلی شکسته می شود؟به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی هندبال ایران در اولین دیدار خود برای کسب عنوان 21 تا 24 رقابت های جهانی فردا به مصاف شیلی می رود.

از چهار گروه رقابت های جهانی هندبال چهار تیم اول تا چهارم هر گروه به مرحله یک هشتم پایانی این مسابقات راه یافتند. تیم های پنجم گروه ها نیز برای کسب عنوان شانزدهم تا بیستم به مصاف هم می روند. همچنین برای مشخص شدن جایگاه بیست و یکم تا بیست و چهارم تیم های ششم گروه ها باهم رقابت خواهند کرد. این مرحله از مسابقات با عنوان جام ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

تیم ملی ایران که در پایین ترین نقطه گروه B قرار گرفت به مصاف شیلی از گروه A خواهد رفت. شیلی حریف ایران در این مرحله با قبول 5 شکست همانند ایران در جایگاه ششم گروه قرار گرفت.

تیم ملی شیلی سومین حضورش در رقابت های جهانی هندبال تجربه می کند که در اولین حضورش در سال 2011 به مقام 22 رسید. در حضور بعدی که در سال 2013 در جام جهانی اسپانیا بود شیلی به عنوانی بهتر از 23 دست نیافت. این کشور 8 دوره  در رقابت های هندبال منطقه آمریکا لاتین شرکت داشته که سه بار مدال برنز این رقابت ها را کسب کرده است.

شیلی در اولین دیدار خود در رقابت های جهانی به مصاف اسلوونی رفت که 36 بر 23 نتیجه را به این تیم واگذار کرد. کشور معروف به سرزمین شکر در دومین دیدار مقابل کشور میزبان قطر قرار گرفت که در این دیدار نیز شکست 27 بر 20 عایدش شد.

قهرمان دوره پیش رقابت های جهانی حریف سوم تیم ملی شیلی بود که در این دیدار با اختلاف 21 گل شکست سنگینی بر شیلی وارد کرد. تیم ملی شیلی در دیدارهای بعد خود به مصاف بلاروس و برزیل رفت که به ترتیب با نتیجه 34 بر 23 و 30 بر 22 متحمل شکست شد.

تیم ملی شیلی از دو بازیکن شاخص بهره می برد. مارکو انتو بازیکن 32 ساله این تیم که در پست خط زن بازی می کند سابقه حضور در باشگاه های بارسلونا اسپانیا و وزپرم مجارستان را داشته است.

رودریگو سالینوس نیز دیگر بازیکن موثر این تیم در پست بغل راست بازی می کند این بازیکن سال قبل بازیکن کمکی تیم ثامن الحجج سبزوار در جام باشگاه های آسیا بود. تیم شیلی بیشتر امتیازات خود را به واسطه حضور این دو بازیکن کسب کرده است.

تیم ملی ایران در صورت پیروزی مقابل شیلی برای کسب عنوان 21 یا 22 به مصاف برنده دیدار الجزایر و عربستان خواهد رفت.

 شاگردان ماچک در این دیدار در انتظار کسب اولین پیروزی خود در رقابت های جهانی هستند. این دیدار فردا ساعت 13:30 به وقت ایران در سال دوحیل برگزار می شود.

 نتایج تیم ملی ایران در مرحله گروهی رقابت ها به شرح زیر است:

ایران 25 - 30  بوسنی
ایران 31 - 33 مقدونیه
ایران 22 - 41 کرواسی
ایران 26 - 38  اتریش
ایران 23 - 30  تونس



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار