رئيس اتحاديه توليدکنندگان طلا و جواهر:

همه مصنوعات طلا و جواهر داخلی با شناسنامه عرضه می‌شود

رئيس اتحاديه توليدکنندگان طلا و جواهر ايران گفت: همه مصنوعات طلا و جواهر داخلی با شناسنامه عرضه می‌شود و هيچ گونه واردات رسمی هم نداريم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباداله محمدولي اظهار داشت: طلاهاي خارجي از جمله طلاهاي موسوم به طلاي ايتاليايي به شکل قاچاق وارد و بدون شناسنامه هم عرضه مي شود چون واردات اين مصنوعات ممنوع است.

رئيس اتحاديه توليد کنندگان طلا و جواهر ايران از شهروندان خواست: حتما از واحدهاي داراي مجوز خريداري کنند که شناسنامه دار است و مي توان ان را رديابي کرد و اگر مشکلي هم پيش امد، قابل پيگيري خواهد بود.

محمدولي افزود: البته زماني 80 درصد محصولات عرضه شده طلا به صورت قاچاق بود که هم اکنون به کمتر از 50 درصد رسيده است.

محمدولي در گفتگو با رادیو اقتصاد همچنين خواستار افزايش تنوع عيار مصنوعات طلا شد و گفت: قدرت خريد مردم هم متنوع مي شود.

رئيس اتحاديه توليد‎کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ايران اعلام کرد: بازار طلا و جواهر در کشور مزيت خوبي دارد و سالانه به 200 تا 250 تن مواد اوليه از الياژهاي مختلف فلزي نياز داريم و ايران مي تواند در صنعت طلا و جواهرات به سطح ترکيه برسد که اشتغالزايي بالايي هم دارد چون تقاضا در بازار داخلي خيلي زياد است و توليد سالانه دو و نيم تن طلا پاسخگو نيست.

محمدولي گفت: بازار 75 ميليون نفري جمعيت کشور سالانه 300 تا 350 تن مصرف طلا دارد و اين صنعت قابليت جذب 300 هزار نيروي کار فقط در بخش ساخت و توليد جواهر، طلا و نقره و بدليجات دارد.

رئيس اتحاديه توليد کنندگان طلا و جواهر ايران درباره صادرات هم گفت :صادرات طلا به طراحي متناسب با سليقه مشتريان خارجي نياز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار