ناطق نوری با استقبال از پیشنهاد تشکیل مجمعی از رهبران دینی و مذهبی جهان برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری با محوریت ایران گفت: مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به حفظ وحدت و برادری بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف اهتمام جدی داشته‌اند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با «خوزه دوونشیا » رئیس پیشین مجلس ملی فیلیپین که در راس یک هیات چند ملیتی تجاری و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است دیدار و گفت و گو کرد.
 
علی اکبر ناطق نوری رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به سیر مثبت مناسبات دو کشور ایران و فیلیپین در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اظهار نمود: شایسته است همکاری‌ها و روابط دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود رشد و تعمیق یابد.
 
حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های افراطی و تندروانه با انگیزه‌های سیاسی در مناطق مختلف جهان از جمله در منطقه مهم و حساس خاورمیانه گفت: خشونت و افراطی‌گری در هیچ یک از ادیان آسمانی و آموزه‌های دینی بشریت جایی ندارد و دین اسلام نیز دین عطوفت و مودت بین انسان‌هاست و خشونت‌هایی که در حال حاضر به نام دین انجام می‌شود مشکوک و مردود است.
 
وی با استقبال از پیشنهاد تشکیل مجمعی از رهبران دینی و مذهبی جهان برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری با محوریت ایران گفت: مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به حفظ وحدت و برادری بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف اهتمام جدی داشته‌اند.
 
در ادامه این دیدار خوزه دوونشیا رئیس اسبق مجلس ملی فیلیپین با اشاره به روابط خوب کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور مهم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فیلیپین در قاره پهناور آسیا از روابط دوستانه پایداری در طول سال‌های متمادی گذشته برخوردار بوده‌اند و فیلیپین به گسترش همکاری‌های خود با ایران به عنوان یک تمدن بزرگ و غنی مباهات می‌کند.
 
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف افزود: خوشبختانه تمام تلاش‌های مقامات دو کشور معطوف به افزایش سطح مراودات و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی می‌باشد.
 
رئیس سابق مجلس فیلیپین در ادامه با اشاره به تحولات و حوادث جاری در مناطق مختلف جهان و ضمن انتقاد از افراطی‌گری و خشونت‌های گروه‌های تندرو در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و آفریقا گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به ابتکاری جدید برای توقف خشونت و افراطی‌گری که متاسفانه به نام ادیان و مذاهب مختلف در جهان صورت می‌گیرد نیاز داریم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم اسلامی با پیشینه‌ای مناسب در فعالیت‌های مربوط به گفت‌وگوهای بین ادیان و تمدن‌های مختلف می‌تواند نقش برجسته‌ای در این راستا ایفا کند.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار