معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت، تنها راهکار اساسی توجه به سازندگان داخلی است که چرخه‌های صنعت نفت را به عنوان یک صنعت مادر می‌چرخاند.

عماد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش شدید قیمت نفت در ماه‌های اخیر اظهار داشت: این کاهش قیمت نفت اولین تجربه ما در افت قیمت نفت نیست و امیدواریم قیمت نفت افزایش یابد اما با قیمت نفت پایین‌تر از این نیز می‌توانیم کشور را اداره کنیم و در واقع کاهش قیمت نفت تمرینی برای اجرای اقتصاد بدون نفت است.

وی با اشاره به توانمندی‌های موجود در داخل کشور گفت: در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت، تنها توجه به سازندگان داخلی است که چرخه‌های صنعت نفت را به عنوان یک صنعت مادر می‌چرخاند، از این رو در شرایط پایین‌تر قیمت جهانی نفت نیز می‌توانیم با حمایت از سازندگان داخلی رو پای خود بایستیم.

حسینی درباره تبعات سقوط آزاد قیمت نفت بر روند ساخت داخلی انواع کالا و تجهیزات، تصریح کرد: با کاهش قیمت نفت، قصد داریم با بومی‌سازی و ساخت بیشتر انواع کالا و تجهیزات در داخل کشور از محل صرفه‌جویی ارزی ساخت کالاها حداکثر استفاده را بکنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، قیمت ، اقتصاد ، صنعت ، سازندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار