جانشین فرمانده نهاجا گفت: در سال‌های دفاع مقدس بیش از ده‌ها ماموریت برون مرزی خود را با عبور از همین مرزها انجام داده و حماسه‌های ماندگاری خلق کرده‌اند و امروز برای استقبال از همرزمان شهید خود که یکی از آنان از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی می‌باشد و تجدید میثاق با این شهدا و امام شهدا به اینجا آمده اند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان "علیرضا برخور"، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم اظهار داشت: نیروی هوایی مفتخر است که امروز پیکر پاک و مطهر شهیدان جاویدالاثر "ارتش"، "سپاه"، "بسیج مردمی" و سایر نیروهای مسلح را که در جبهه‌های حق علیه باطل در سال‌های دفاع مقدس و در عملیات‌های "رمضان"، "خیبر"، "کربلای 4 و 5 "و تک دشمن در مناطق "فاو" و "جزیره مجنون" به فیض عظیم شهادت نائل شده‌اند را به آغوش کشیده و میزبان استقبان از آنان شده است.

وظیفه پشتیبانی نهاجا در عملیات‌های دفاع مقدس

وی ادامه داد: این شهدا همان عزیزانی هستند که نیروی هوایی ارتش در عملیات‌های ذکرشده فوق، وظیفه خطیر پشتیبانی هوایی آنان را برعهده داشت.

جانشین فرمانده نهاجا تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در این مراسم حضور پیشکسوتان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران خلبان نیروی هوایی ارتش برای استقبال از این شهدای گرانقدر است.

انجام ده‌ها ماموریت برون مرزی در دوران دفاع مقدس

امیر برخور  با اشاره به  خلبانانی که در این مراسم حضور دارند  تصریح کرد: در سال‌های دفاع مقدس بیش از ده‌ها ماموریت برون مرزی خود را با عبور از همین مرزها انجام داده و حماسه های ماندگاری خلق کرده‌اند و امروز برای استقبال از همرزمان شهید خود که یکی از آنان از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی می‌باشد و تجدید میثاق با این شهدا و امام شهدا به اینجا آمده اند.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم نیروی هوایی ارتش در سه ماهه اول جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در روزهای اول جنگ که هنوز نیروهای مسلح ما شکل منسجمی به خود نگرفته بود، نیروی هوایی ارتش با انجام ماموریت های متعدد برون مرزی نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی سریع دشمن بر عهده داشت و حماسه‌های بی نظیری را به ثبت رساند که در تاریخ ملت ما و نبردهای هوایی جهان برای همیشه به یادگار مانده است.

گفتنی است، مراسم استقبال از این شهدای گمنام دفاع مقدس صبح امروز با انجام تشریفات نظامی توسط دژبان نیروی هوایی ارتش و رزم نوازی گروه موزیک فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید سرلشگر خلبان "محمود خضرایی" و با حضور تعدادی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، جمع کثیری از فرماندهان و کارکنان پایگاه شکاری "شهید وحدتی دزفول" و مسئولین و مردم شهید پرور استان خوزستان به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مرز شلمچه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار