معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر سه هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و 9 هزار و 900 نفر به طور غیرمستقیم در بخش طیور در کردستان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج؛ خالدجعفری گفت: میزان اشتغالزایی مستقیم بخش طیور استان سه هزار و 300 نفر است که اگر برای هر شغل مستقیم حداقل سه نفر غیرمستقیم در نظر گرفته شود 9 هزار و 900 نفر به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت می‌کنند و در مجموع 13 هزار و 200 نفر در استان به این بخش وابسته هستند.

وی افزود: در حال حاضر هم یک اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغداری استان و 11 شرکت تعاونی مرغداری گوشتی در شهرستان استان فعال است که آن هم در ایجاد اشتغال استان موثر واقع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 699 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت حدود 52 میلیون قطعه در سال با توان تولید 85 هزار تن گوشت سفید در استان وجود دارد.

جعفری افزود: 11 واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت 465 هزار قطعه در کردستان فعال است و در حال حاضر هم 2 واحد دیگر به ظرفیت 60 هزار قطعه موافقت اصولی دریافت کرده و هشت واحد نیز به ظرفیت 240 هزار قطعه پروانه تاسیس گرفته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.