در مسیر جاده "عین خوش" به پاسگاه "چم سری" پلی به روی رودخانه "دویرج" قرار دارد که در شب عملیات محرم بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلابی سهمگین، رودخانه "دویریج" به طور غیرمنتظره‌ای طغیان کرد و 30 تن از رزمندگان که در کنار "دویریج" آماده عملیات شده بودند با خود برد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بود.  
 
"مناطق عملیاتی جبهه جنوب" نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.  
 
لذا باشگاه خبرنگاران؛ در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.
 
*شرهانی

در کیلومتر 45 جاده "دهلران- اندیمشک"، در منتهی الیه جاده "عین خوش- چم سری (جاده شهید خرازی)" و در نزدیکی پاسگاه "چم سری"، منطقه شرهانی و یادمان عملیات "محرم" قرار دارد.  
 
این یادمان در واقع مقر گروه تخصصی لشکر 14 "امام حسین(ع)" اصفهان بود که در این منطقه و محدوده "فکه شمالی" و "زیبدات" عراق به تفحص شهدا می‌پرداختند و شهدای تفحص شده را در معراج شهدا نگهداری کرده و سپس به معراج شهدای "اهواز" منتقل می‌کردند.  
 
در سال 1388 پیکر مطهر یک شهید گمنام در این محل به خاک سپرده شد که امروز زیارتگاه زائران و کاروان‌های بازدید کننده از این منطقه است.  
 
*عملیات محرم 

عملیات محرم در سال 1361 توسط "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" با رمز "یا زینب" در این منطقه انجام گفت.  
 
*پل "دویریج"

در مسیر جاده "عین خوش" به پاسگاه "چم سری" پلی به روی رودخانه "دویریج" قرار دارد که درشب عملیات محرم بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلابی سهمگین، رودخانه "دویرج" به طور غیرمنتظره‌ای طغیان کرد و 30 تن از رزمندگان لشکر 14 امام حسین(ع) را که در کنار "دویرج" آماده عملیات شده بودند با خود برد. این پل اکنون به نام شهدای عملیات محرم نام گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار