یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ایالات متحده، داعش را برای مبارزه در سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد ایجاد کرده بود اما داعش با تفکر تروریستی تبدیل به چالشی برای کشورهایی که آن را به وجود آورده‌اند شده است و هم‌اکنون آمریکا و متحدان این کشور به دنبال اصلاح سیاست‌های اشتباه خود در گذشته هستند.

خودداری اوباما از درگیر شدن در جنگ‌های زمینی غرب آسیا /ایجاد داعش برای مقابله با بشار اسد"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با گزارش روز گذشته باراک اوباما به کنگره آمریکا، اظهار داشت: ایالات متحده نیاز به مبارزه با داعش دارد و از کنگره خواسته است تا قانون جدیدی برای استفاده از نیروی نظامی و زور علیه داعش تصویب کند.
 
این کارشناس مسائل آمریکا گفت: اوباما با اشاره به جنگ افغانستان و آموزش نیروهای افغان برای حضور و گشت‌زنی در روستاهای افغانستان این مسئله را مطرح کرده است که دیگر آمریکا نباید درگیر جنگ‌های زمینی در منطقه غرب آسیا شود.
 
وی افزود: البته گفته‌های اخیر اوباما به این معنی نیست که دیگر هیچ گاه نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا حضور نخواهند داشت و فعالیت نظامی نیروی زمینی امریکا در منطقه اتمام خواهد یافت.
 
ایزدی تصریح کرد: در سال 2008 قبل از رأی آوردن اوباما در انتخابات وی معتقد بود که حضور گسترده نظامی درمنطقه غرب آسیا به نفع این کشور نیست و با منافع ملی آمریکا همسویی ندارد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که این کشور قبل از سال 2008 حدود 185 هزار نیروی نظامی در عراق و افغانستان داشته،‌ اظهار داشت: هم‌اکنون 15 هزار نیروی نظامی آمریکا در این دو کشور حضور دارند و این نشان‌دهنده تفاوت دیدگاه اوباما با رئیس جمهور پیشین این کشور است، اما این به معنی قطع حضور نظامی آمریکا در منطقه نیست.
 
وی در ادامه بیان کرد: ریاست جمهوری آمریکا مدعی شده که از چین برای جنگ در غرب آسیا کمک مالی دریافت کرده است و همچنین مشکلات مالی مهم‌ترین علت کاهش نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان است.
 
ایزدی تصریح کرد: عدم هماهنگی و همراهی نیروهای نظامی با دولتمردان آمریکایی به دلیل خستگی و ناامیدی از جنگ‌های بی‌حاصل علت دیگر کاهش نیروی نظامی در این منطقه است و از طرفی این مسائل باعث شده است تا دیگر آمریکا تمایلی به شرکت در جنگ‌های زمینی این منطقه نداشته باشد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا اظهار داشت: بدبینی و سوءظن افکار عمومی درون ایالات متحده به جنگ این کشور در منطقه غرب آسیا و افزایش مشکلات اقتصادی آن‌ها باعث شد تا این کشور نیروهای نظامی خود را در منطقه کاهش دهد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: سوءمدیریت ایالات متحده آمریکا منجر به شگل گیری داعش در منطقه شده و این کشور داعش را برای مبارزه در سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد ایجاد کرده ، اما داعش با ایدئولوژی و تفکر تروریستی تبدیل به چالشی برای کشورهایی که آن را به وجود آورده‌اند شده است و هم‌اکنون آمریکا و متحدان این کشور به دنبال اصلاح سیاست‌های اشتباه خود در گذشته هستند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اوباما ، داعش ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار