عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور متناسب با واقعیت‌های اقتصادی از جمله با توجه به قیمت واقعی نفت بررسی و نهایی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جعفر قادری گفت: کلیات بودجه تصویب شده است و لایحه خروج از رکود اقتصادی و دیگر لوایح اقتصادی هم مدنظر است و تلاش می‌کنیم بررسی بودجه در بهمن ماه کامل شود.  
 
وی افزود: قیمت نفت در لایحه دولت ۷۲ دلار پیش بینی شده که درحال حاضر کمتر از ۵۰ دلار است.  
 
قادری گفت: باید نمایندگان این شجاعت و اراده را داشته باشند که سهم نفت را در لایحه بودجه متناسب با منطق اقتصادی و نیازهای ضروری کشور به صورت واقعی در نظر بگیرند و نباید اجازه دهیم قانون بودجه دچار نوسان‌های غیرمنطقی شود.  
 
وی تاکید کرد: منابع درآمدی دولت شامل صدور نفت خام، مالیات، واگذاری‌ها، اسناد خزانه، اوراق مشارکت است که تلاش می‌کنیم پیش بینی‌ها متناسب با ظرفیت اقتصادی کشور باشد و نباید با اعداد و ارقام غیرواقعی اجرای طرح‌ها و سیاست‌ها را با مشکل روبرو شود.
 
قادری درباره نرخ ارز هم گفت: اصلیترین عامل برای تعیین نرخ ارز در بازار آزاد، عرضه و تقاضا است که صادرات غیرنفتی، درآمد گردشگری و درآمد نفت خام و همچنین رفتارهای واقعی و همچنین تقاضای سفته بازی ارز در آن نقش دارد و انتظار داریم که نوسان زیادی نداشته باشد.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش بهره‌وری انرژی، عرضه بیشتر گاز، رقابتی شدن قیمت گاز و انرژی‌‌های نو و جایگزین برای نفت نباید انتظار داشت سال آینده قیمت نفت افزایش یابد.  
 
قادری تصریح کرد: اینده‌شناسی مزیت نسبی در اقتصاد ملی ایجاب می‌کند که باید به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.  
 
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: لایحه بودجه ۹۴ شرایط موجود اقتصادی کشور را حفظ می‌کند اما باید گام‌های جدی‌تری برداریم.  
 
وی افزود: در لایحه بودجه سال اینده نرخ رشد درآمدهای مالیاتی ۲۰ درصد پیش‌بینی شده که معمولی و طبیعی است./
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بررسی ، لایحه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار