برخی از آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان ناباروری در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ و صنعتی، 5 تا 10 درصد بیشتر از روستاها است.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ناباروری به یک مشکل جدی در اغلب کشورهای جهان تبدیل شده است و به دنبال آن مشکلات فراوانی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها ناباروری در ایران از میانگین ناباروری در جهان تا حدودی بیشتر است، تاکید کرد: در کشورمان نیز موارد ناباروری در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک و در مجموع در شهرها بیشتر از روستاها است.

محرابی یادآور شد: برخی از آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان ناباروری در شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی،‌5 تا 10 درصد بیشتر از روستاها است.

وی با اشاره به آمارهای موجود در خصوص میزان ناباروری در کشور، تصریح کرد: بر طبق برخی از آمارها میزان ناباروری در کشورمان حدود 20 درصد است که البته برآورد می‌شود که میزان ناباروری در شهری مانند تهران تا حدودی بالاتر از متوسط کشوری است.

محرابی خاطر نشان کرد: کمبود مراکز درمان ناباروری در کشور، یکی از مهمترین مشکلات زوج های نابارور است که موجب بروز مشکلات دیگری نظیر مراجعه زوج‌های نابارور به مراکز غیر تخصصی می‌شود.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار