امیری مطرح کرد:

لزوم توجه به تورم قوانین در بحث آسیب های نظام تقنینی/طرح ها بر لوایح غلبه پیدا کرده اند

سخنگوی وزارت کشور گفت: بحث آسیب های تقنینی در کشور و تورم مقررات قوانین یکی از مهمترین آسیب های نظام تقنینی ما است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در نشست مشترک مشاور حقوقی رئیس جمهور و وزیر کشور اظهارداشت: دولت دکتر روحانی نگاه بسیار جدی به مسائل حقوقی دارند و می دانیم که رئیس جمهور کشورمان یک حقوقدان است هم چنین وزیر کشورمان نیز نگاه ویژه ای به این موضوع دارند.   
 
وی ادامه داد: فرصتی که اکنون وجود دارد باعث خواهد شد که به حقوق عمومی در کشور پرداخته شود.
 
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: بحث آسیب های تقنینی در کشور و تورم مقررات و قوانین یکی از مهمترین آسیب های نظام تقنینی ماست که علت آن را می توان در اجازه قانون گذاری های فراوان در مجلس دانست.
 
امیری افزود: بخش دیگر این آسیب ها نیز به دولت برمی گردد،مانند طرح ها و لوایح ؛از طرف دیگر باید توجه داشت که بخشی از قوانین ما با ابهام روبه روست.
 
وی ادامه داد: ما در مجلس فعلی 378 طرح و 142 لایحه داشتیم که می بینیم طرح ها دارد بر لوایح غلبه پیدا می کند.
 
سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: گاهی قانون هایی نوشته می شود در حد 5 خط و می بینیم که به تصویب می رسند که قاعدتا این ها ایجاد مشکل خواهند کرد در نتیجه هجمه چنین قوانینی باعث شده تا ما در این حوزه با مشکلاتی روبه رو شویم.
 
امیری در پایان خاطر نشان کرد: باید توجه داشت بخشی از این مشکلات که مربوط به دولت است باید با تدبیر لازم برطرف شده و برای آن راهکارهایی پیدا کنیم.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار