نائب رئیس هندبال بانوان گفت: تیم ملی هندبال بانوان در بازی‌های آسیایی با هدف جوانگیری و رویکردی متفاوت حضور خواهد داشت.

میترا نوری نائب رئیس هندبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی هندبال بانوان امسال با رویکردی متفاوت چهارمین حضور را درمسابقات آسیایی تجربه خواهد کرد. در سال 2007 برای اولین بار مجوز حضور بانوان با حجاب در مسابقات آسیایی صادر شد. در همان سال تیم ملی جوانان در مسابقات‌ آسیایی جوانان حضور پیدا کرده سال 2008 نیز تیم ملی بزرگسالان برای اولین بار توانست به مسابقات آسیایی راه پیدا کند. از همان سال تا به امروز تیم بزرگسالان 3 حضور را در مسابقات آسیایی تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود: از تیر ماه سال جاری دوازده اردو را ملی‌پوشان دخترمان طی کرده‌اند. در سه ماه ابتدایی امسال نیز تیم جوانان مادر مسابقات کشورهای در حال توسعه شرکت کرد که تمام هزینه شرکت در این رقابت‌ها از طریق فدراسیون جهانی تامین شد. بیش از 50 درصد از بازیکنان حال حاضر تیم ملی بزرگسالان از همان تیم جوانان شکل گرفته‌اند. بزرگترین بازیکن ما در تیم بزرگسالان فقط 24 سال سن دارد. اواخر سال گذشته یک جلسه با کارشناسان هندبال و همکاران وزارت ورزش داشتیم و با بررسی عملکرد بانوان در دوره‌های گذشته و با توجه به نتیجه‌ای که کسب شد ترجیح دادیم که از بازیکنان جوان‌تر در مسابقات بزرگسالان استفاده کنیم. فدراسیون براساس رویکردی چندین ساله در نظر دارد که از بازیکنان جوان بهره ببرد تا از این تیم بتوان دو برداشت را داشت زیرا مسابقات آسیایی جوانان را سال آینده در کشور قزاقستان پیش رو داریم و از همین بازیکنان جوان تیم بزرگسالان، در تیم جوانان نیز استفاده خواهیم کرد.

نوری تصریح کرد: امیدوارم زودتر مجمع انتخابات فدراسیون هندبال برگزار شود و تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود چون هر سازمانی که مدیر مشخصی داشته باشد بهتر می‌تواند برنامه ریزی کند در شرایطی می‌توانیم از تیم ملی بانوان انتظار نتیجه داشته باشیم که سرمایه گذاری خوبی در بخش بانوان انجام شود.

نائب رئیس بانوان در ادامه در رابطه با رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان اظهار داشت: رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان هفته چهارم از دور برگشت را سپری کرد در 3 هفته مانده به پایان لیگ ثامن الحجج سبزوار بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد تیم‌های تاسیسات دریایی تهران و شهرداری سنندج برای کسب مقام دومی می‌جنگند اما نیم نگاهی هم به قهرمانی دارند امسال از 8 تیم شرکت کننده 6 تیم پایاپای پیش رفتند و از ابتدای فصل برای کسب مقام تلاش می‌کردند. همچنین مسابقات لیگ دسته 1 هندبال بانوان با حضور 14 تیم که اعلام آمادگی کرده‌اند، اسفند ماه سال جاری به میزبانی سبزوار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار