امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

رزمایش مشترک امداد و نجات اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود / پیام ما صلح و دوستی برای برقراری امنیت در منطقه است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار رئیس دانشکده دفاع ملی عمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این که ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر آمادگی ایالات متحده برای انجام اقدام نظامی علیه ایران برای به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای افزود: تهدید آمریکا حساب شده نیست و جمهوری اسلامی اهل تجاوز نبوده و همگان پیشرفت‌ها و سلاح‌ها و تجهیزات جمهوری اسلامی را می‌بینند.
 
وی ادامه داد: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بازتاب گسترده‌ای در منطقه داشت و همه این‌ها برای دفاع از کشور، ارتقا توان بازدارندگی و دفاع از مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره در دستور کار قرار دارد و هرجا که لازم باشد با تمام قدرت آماده نقش‌آفرینی هستیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره دیدار هیئت عمانی با ایران تصریح کرد: منطقه نیازمند امنیت مستمر است تا منافع کشورها که به فرموده رهبری منافع راهبردی کشور در دریا است، تأمین شود و در بحث برقراری امنیت در تنگه هرمز تا مدار 10 درجه فعالیت مستمر داشته‌ایم و تا به امروز توانسته‌ایم امنیت را برای خطوط تجاری ایجاد کنیم.
 
دریادار سیاری تأکید کرد: ما به کمک کشورهای همسایه می‌توانیم امنیت منطقه را تأمین کنیم و برای برقراری امنیت با عمان همکاری نزدیکی داریم و برقراری امنیت در دریای عمان به عهده ایران و عمان است.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز درباره اهمیت دریای عمان، اقیانوس هند و تنگه هرمز و نقش‌آفرینی ژئوپولتیکی ایران و عمان به عنوان دو بازیگر اصلی در منطقه افزود: رفت و آمد ناوگروه‌ها و تعامل بین ناوگروه‌های دو کشور وجود دارد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به پیام صلح و دوستی و تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه به خصوص برای کشور عمان خاطر نشان کرد: تعامل و زمینه همکاری مشترک و امنیت دائمی را در منطقه داریم و برای ایجاد امنیت منطقه نیازی به حضور دیگران نیست و ظرف چند سال گذشته به خاطر حضور ناوهای ما در اقیانوس هند و خلیج عدن هرگاه نیازمند تعامل و همکاری بودیم در بندر صلاله و مسقط تحویل گرفتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار