مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايی استان تهران، مهندسی دوباره و توسعه مجتمع‌های آبرسانی را از برنامه‌های مهم اين شرکت اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، رضا پوررجب اظهار داشت: امروزه با توجه به کاهش منابع تامين آب و افت سريع سفره هاي آب زير زميني و همچنين استفاده بهينه از انرژي، افزايش سرعت، دقت و ارتقاي کميت و کيفيت خدمات آبرساني به تعداد بيشتري از جوامع انساني، ايجاد و توسعه مجتمع هاي آبرساني از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي گفت: شرکت آب و فاضلاب روستايي استان تهران 558 روستا در دو استان تهران و البرز را زير پوشش خود دارد که آبرساني به آنها از طريق مجتمع هاي آبرساني و يا به صورت تک روستايي انجام مي گيرد.

پور رجب تاکيد کرد: مجتمع هاي آبرساني روستايي استان تهران و البرز به توسعه و مهندسي دوباره نياز دارد.

وي اعلام کرد: 41 مجتمع آبرساني فعال در اين دو استان در مدار بهره برداري قرار دارد که 30 مجتمع واقع در استان تهران و 11 مجتمع ديگر در استان البرز است که از اين طريق به جمعيتي بيش از 340 هزار نفر خدمات آبرساني ارايه مي شود.

پوررجب تصريح کرد: تامين آب اين مجتمع ها از طريق 173 حلقه چاه و 226 مخزن با حجمي افزون بر 74 هزار متر مکعب صورت مي گيرد.

وي گفت: افزون بر افزايش جمعيت و کاهش منابع آبي، در سال هاي اخير تعداد زيادي از روستاهاي دو استان نيز تحويل اين شرکت شده و به روستاهاي زير پوشش ما افزوده شده است که تامين آب آنها نيازمند زير ساخت هاي لازم و توسعه مجتمع هاي آبرساني روستايي است.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان تهران افزود: در برنامه ريزي هاي اين شرکت، مطالعه مهندسي دوباره و چگونگي توسعه مجتمع هاي آبرساني در جهت تامين آب روستاهاي دو استان با درنظر گرفتن شرايط خاص تهران و البرز پيش بيني شده است و با تامين اعتبار لازم در آينده نزديک اقدام هاي موثري صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار