برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا، باید از فن‌آوری کنترل عوامل بیماری‌زا و آلایندها در فرآوری غذا بهره برد که البته این فن‌آوری در بسیاری از موارد دردسترس نیست.

عبدالرضا رحمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های ناشی از غذا سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مبتلا می‌کنند و درصد بالایی از افراد مبتلا به دلیل عفونت و مسمومیت‌های غذایی جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری یا کاهش ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا ، تصریح کرد: در مرحله اول باید بر روی مواد خام و اولیه کنترل داشت و در این زمینه باید کیفیت مواد غذایی بررسی و در صورت وجود مشکل اقدام لازم را جهت بهبود آن صورت گیرد.

رحمانی با بیان اینکه باید از فن‌آوری‌های روز پیشرفته جهت سنجش و کنترل وضعیت مواد غذایی بهره گرفت، تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا، باید از فن‌آوری‌های کنترل عوامل بیماری‌زا و آلاینده در فرآوری غذا بهره برد که البته این فناوری‌ها در بسیاری از موارد در دسترس نیست.

وی یادآورشد: البته در دسترس نبودن فناوری به معنی نبود آن در کشور نیست، چرا که بر طبق شواهد موجود اغلب روش‌های تشخیص و کنترل کیفی مواد غذایی در تمام مراحل، در کشورمان وجود دارد.

رحمانی گفت: اینکه فناوری‌های کنترل عوامل خطرآفرین در فرآوری غذا در دسترس بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیست، این موضوع به طور عمده به مسائل و مشکلات اقتصادی برمی‌گردد.




انتهای پیام/ 
 

برچسب ها: فناوری ، غذا ، کیفیت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.