مصرف غیر منطقی برخی از داروها و مکمل‌های غذایی که متاسفانه روز به روز بر شدت مصرف آنها افزوده میشود، موجب گسترش موارد ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات گوارشی شده است.

محمدحسین افتخاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با گسترش مصرف داروها، عوارض جانبی آنها بیشتر نمایان شده است و متاسفانه این مشکل روز به روز تشدید می‌شود.

وی گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله داروهای پر مصرف هستند که مصرف بی رویه و غیر منطقی آنها علاوه بر کاهش تاثیرشان در مبارزه با میکروب‌ها ، موجب شکل‌گیری گونه‌های خطرناک میکروبی نیز شده است.

افتخاری اظهار داشت: مصرف غیر منطقی برخی از داروها و مکمل‌های غذایی که متاسفانه روز به روز بر شدت مصرف آنها افزوده می‌شود، موجب گسترش موارد ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات گوارشی شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند بر دستگاه گوارش عوارض منفی برجاگذارد، تاکید کرد: داروهای خواب آور، داروهای ضد افسردگی، برخی از داروهایی که جهت درمان بیماری‌های مغزی و عصبی به کار می‌رود، داروهای ضد درد و آنتی اسیدها و داروهای ضد اسید معده از جمله داروهایی هستند که خطر اختلال عملکرد دستگاه گوارش را افزایش می‌دهند.



انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، گوارش ، میکروب ، عصب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار