تحقیقات به عمل آمده از یکی از تروریست های تونسی که از لیبی بازگشته حقایق شگفت آوری را در خصوص وجود پادگان های آموزش و جذب هزاران جوان جهت اقدام به اعمال تروریستی در تونس و سوریه فاش می سازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "الشروق" تونس اطلاعات و حقایقی را توشیح داد که یکی از تروریست ها به نام "عبدالقادر صغیر" که به یکی از پادگان های آموزشی در لیبی پیوسته بود و جهت جنگ در کنار گروه های تروریستی به سوریه سفر کرده بود از آن پرده برداشته است؛ او به مسئولیت خود جهت جذب جوانان و ارسال آننان به سوریه اعتراف نموده است.

الشروق گفت این متهم در اعترافات خود تاکید نموده که عضو گروه تروریستی انصار الشریعه در تونس بوده، با تمامی سلاح ها آشنایی کامل دارد و به تونس بازگشته تا جوانان تونسی را پس از جذب جهت انجام عملیات های تروریستی به لیبی ارسال کند که پیش از آن توسط نیروهای امنیتی تونس بازداشت شده است.

این تروریست اذعان نموده که او به دنبال مشاهده برخی شبکه های ماهواره ای و جهت جنگ راهی سوریه شده و توانسته با کمک یکی دیگر از تروریست ها به نام ابو احمد سوری از مرزهای سوریه عبور کند و چند روزی در سوریه باقی مانده است.

علاوه براین او اعتراف کرده که پس از بازگشت از سوریه در شهر درنه لیبی توقف نموده و در آنجا آموزش های لازم جهت استفاده از سلاح های مختلف را فراگرفته است.

همچنین این تروریست گفته بسیاری از افراد را جهت انجام عملیات های تروریستی در تونس آموزش داده و به هنگام حضور خود در لیبی چندین قبضه سلاح متفاوت را از لیبیایی ها خریداری نموده است.

گفتنی است، طبق آمار رسمی مسئولان تونسی حدود 3000 تونسی تاکنون به گروه های تروریستی مختلف در سوریه و عراق از جمله داعش پیوسته اند و اکنون بیم آن می‌رود که مبادا بازگشت این افراد به تونس ثبات و امنیت این کشور را مختل سازد؛ هرچند تا کنون ده هاتن از این افراد به هنگام بازگشت به کشور خود بازداشت شده اند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار