مسئول اداره مطالعات و مهندسی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: استان سمنان به مرز بحران در کاهش ذخیره آب‌های زیرزمینی رسیده است.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ، سید فردین حسنی شریعت پناهی مسئول اداره مطالعات و مهندسی منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: متأسفانه در دهه‌های اخیر، به هشدارهای کارشناسان منابع طبیعی در این زمینه بی‌تفاوتی شده است.

وی با بیان اینکه  به‌واسطه همین بی‌تفاوتی‌ها به‌مرور زمان بر مشکلات استان سمنان در این حوزه افزوده شده است تصریح کرد: همین امر باعث شد که اکنون به مرز بحران در کاهش ذخیره آب‌های زیرزمینی رسیده‌ باشیم.

حسنی شریعت پناهی با اشاره به اینکه  این مسئله سبب شده تا برخی مناطق استان سمنان برای وقوع سیلاب‌های مختلف مستعد شود گفت: در اغلب شهرستان‌های استان سمنان بحث سدهای زیرزمینی به دلیل موقعیت این مناطق در اولویت قرارگرفته است.

مسئول اداره مطالعات و مهندسی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات استان سمنان در این حوزه، اجرای این طرح‌ها به یک ضرورت انکارناپذیر برای حل بحران در ذخیره آب‌های زیرزمینی تبدیل‌شده است.

حسنی شریعت پناهی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه‌های آبخوان‌داری را در تقویت سفره‌های زیرزمینی مؤثر است، عنوان کرد: ظرفیت تولید و ذخیره‌سازی بیش از 20 میلیون مترمکعب آب با کنترل سیلاب‌ها و جمع‌آوری روان آب‌ها در استان سمنان وجود دارد.

مسئول اداره مطالعات و مهندسی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انجام مطالعات طرح‌های قابل‌اجرای آبخوان‌داری در سطح این استان  خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات قابل‌توجهی به این طرح‌ها اختصاص یابد؛ اجرای این پروژه می‌تواند در تأمین آب استان سمنان بسیار اثرگذار باشد.

حسنی شریعت پناهی با تاکید براینکه اعتبار موردنیاز برای تکمیل این پروژه‌ها بیش از 150 میلیارد ریال است که می‌تواند بخشی از مشکلات ناشی از کم‌آبی در این استان را مرتفع کنداظهار داشت : اجرای این قبیل پروژه‌ها در چند نقطه استان سمنان نقش مهمی در مقابله باکم آبی دارد.

انتهای پیام/ ق

برچسب ها: خشک سالی ، سمنان ، آب ، زیرزمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.