حسینی‌صدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس‌جمهور ترکیه اوایل اسفند به ایران سفر می‌کند/ برگزاری نشست استانداران مرزی با وزیر توسعه و ترقی ترکیه در خوی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برگزاری نشستی با حضور وزیر توسعه و ترقی ترکیه و استانداران مرزی به منظور افزایش تبادلات در شهرستان خوی خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور ترکیه نیز اوایل اسفند ماه به ایران سفر خواهد کرد.

"موید حسینی‌صدر" عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سفر اخیر هیئت پارلمانی به ترکیه بسیار پربار بود، گفت: واعظی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور ترکیه در این سفر همراه ما بود و در زمینه‌های مختلفی از جمله مشکلات حمل و نقل میان دو کشور توافقاتی انجام شد.

نماینده خوی تصریح کرد: طبق توافقات ماشین‌هایی که به ایران می‌آیند به ازای هر لیتر، 30 سنت مابه‌التفاوت می‌دهند اما عوارض‌ 1.6 یورویی ترانزیت‌هایی که از ایران به ترکیه می‌روند، حذف شد.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه اکنون تنها یک بانک به منظور همکاری میان دو کشور وجود دارد، توسعه همکاری‌های بانکی در این سفر مطرح شد.

حسینی‌صدر با اشاره به اینکه موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه انجام شد، بیان داشت: قرار است هر سه ماه یک بار هم این موضوع بازنگری شود، همچنین تبادل تجربه و همکاری در زمینه گردشگری و دارویی و ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سفر آتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر راه و شهرسازی به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ترکیه خبر داد و افزود: وزیر توسعه و ترقی ترکیه که نماینده ویژه اردوغان در امور ایران نیز هست، طی دو هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.
 
نماینده خوی با اشاره به اینکه با حضور وزیر توسعه و ترقی ترکیه و استانداران مرزی نشستی در شهرستان خوی برگزار خواهد شد، گفت: در این نشست در مورد افزایش تبادلات کالا در بازارچه‌های مرزی و همچنین توسعه همکاری‌ها از طریق راه‌آهن، پتروشیمی، پالایشگاه، معادن و تولید برق نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.

حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی روز اول و دوم بهمن ماه به ترکیه می‌رود تا در اجلاس کشورهای اسلامی شرکت کند و "رجب‌طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه نیز حدود اوایل اسفند ماه به ایران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار