دکتر پیرصالحی گفت: با تکمیل پورتال دارویی، بازار قاچاق دارو که توسط موتور سواران جلوی داروخانه‌های بزرگ پایتخت انجام می‌گیرد، برچیده می‌شود.

دکتر مهدی پیرصالحی مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برخی از اقشار آسیب پذیر که مبتلا به بیماری‌های خاص می‌شوند، توان پرداخت هزینه داروهای خود را ندارند چه اقدامی برای آن‌ها صورت گرفته، گفت: طی تفاهم نامه‌ای بیمه‌ها تا ۹۵ درصد هزینه داروهای گران قیمت و خاص را تحت پوشش قرار می‌دهند، همچنین اعتباراتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده تا در پرداخت هزینه داروهای بیماران خاص که در پرداخت هزینه مشکل دارند، کمک کند. 

پیرصالحی در خصوص رایگان شدن داروهای شیمی درمانی در مناطق محروم تاکید کرد: این طرح در دست بررسی است اما هنوز معلوم نیست که چه زمانی اجرایی شود. 

وی در خصوص موتور سوارانی که در مقابل داروخانه‌های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین حضور دارند و دارو را به قیمت دولتی از بیماران خریداری می‌کنند، گفت: جمع آوری این موتور سواران باید با کمک نیروی انتظامی صورت گیرد، در واقع حضور این موتور سواران به دلیل سودی است که در بحث خارج کردن دارو از سیستم رسمی وجود دارد. 

وی ادامه داد: بیمار با بیمه تنها ۵ درصد هزینه دارو را پرداخت می‌کند، در حالی که این موتور سواران با هزینه صد در صدی این دارو‌ها را در بازار به صورت قاچاق به فروش می‌رسانند. 

پیرصالحی با بیان اینکه راه اندازی پرتال دارویی می‌تواند این بازار قاچاق را جمع کند تاکید کرد: راه اندازی پورتال دارویی می‌تواند تمام دارو‌ها را از تولید، واردات تا عرضه و مصرف پیگیری کند که در این صورت خروج و برگشت هر نوع دارویی از سیستم دارویی غیر ممکن می‌شود. 

وی ادامه داد: بحث پورتال دارویی شروع شده است اما اینکه همه داروهای کشور را شامل شود حدود یک سال زمان می‌برد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار