دکتر شکوهی اعزام فیزیوتراپیست‌ها را به پاکستان عزم جدی جامعه فیزیوتراپی ایران برای حرکت به سمت دی پی تی دانست و تصریح کرد: پاکستان از این نظر برای ما قابل توجه بوده که ازسال 2011 دیگر هیچ دانشجویی از مقطع لیسانس به این رشته وارد نشده و اگر بتوانیم به نحو مناسبی به این درخواست در داخل کشور پاسخ بدهیم بسیارمطلوب‌تر است.

دکتر فرجود شکوهی رئیس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه فیزیوتراپی در سطح بین الملل دارای کنفدراسیونی است که اکثر کشورهای جهان از جمله ایران در آن عضو هستند؛ خاطرنشان ساخت: کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی سال هاست که دی.پی.تی را به رسمیت شناخته و برنامه های کلی و چشم انداز پیشرفت فیزیوتراپی در حال و آینده را با مشورت کشورهای عضو تعیین و به تمامی آنها ابلاغ می کند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از اعزام همکارانمان به پاکستان بحث تبلیغات و تحت فشار قرار دادن مسئولین وزارت بهداشت است تا پاسخگوی این مسئله باشند که چرا با توجه به رایج بودن دکترای حرفه ای درسطح جهانی و حتی درکشور های منطقه مثل هند، پاکستان و عربستان در کشور ما اجازه اجرایی شدن این مقطع را نداریم.

نماینده جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور به توان علمی 15 دپارتمان فیزیوتراپی و حدود 200 فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی اشاره کرد و اذعان داشت: توان علمی ما به هیچ وجه از نظر اجرای دی پی تی از پاکستان کمتر نیست اما دولتمردان ما این اجازه را تاکنون به ما نداده اند و تا زمانی که نتوانیم پذیرش داخلی را در دپارتمان ها بدست آوریم این اعزام ها ادامه خواهند داشت و این امکان وجود دارد به کشورهای معتبرتر نیز صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمایل داریم ادامه تحصیل همکارانمان در دپارتمان‌های داخلی و باعزم و اراده متخصصین داخلی انجام شود زیرا این توان در دانشگاه های ما وجود دارد و بورد ما نیز آمادگی لازم برای اجرای تمام عیار دی پی تی را چه در مقطع ترانزیشنال و چه در مقطع کنکور سراسری دارد.

به گفته نماینده جامعه فیزیوتراپی کشور هم اکنون دانشگاه شیراز آمادگی خود را برای اجرای دی پی تی از هر دو مقطع اعلام کرده است.

 

انتهای خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار