نخست وزیری که قرار باشد به ملت خود خیانت کند حتما توسط ملت انقلابی مورد مجازات قرار خواهد گرفت و لکه ننگ خیانتش با هیچ چیزی از تاریخ محو نخواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، حسین علاء یکی از نخست‌وزیر های عصر پهلوی بود که تحصیلاتش را در انگلیس گذرانده و آنجا تربیت شده بود. بی شک باید گفت حسین علاء بیشتر خوی انگلیسی داشت نه ایرانی چرا که در عملکردش مدافع حقوق دشمنان ملت بود.

او اگر چه پس از مدتی از نخست وزیری استعفاء کرد ولی بعد از مدتی دوباره خلعت نخست وزیری را در دوره پهلوی بر تن کرد و این بار قصد داشت با شرکت در پیمان بغداد به کشورش خیانت کند. این پیمان که قرار بود با دشمنان ما بسته شود خون انقلابی فدائیان اسلام را به جوش آورد و آنها به رهبری نواب صفوی به رژیم اخطار دادند که این کار به صلاح کشور نیست و نباید انجام شود اما علاء بی توجه به این اخطار آماده رفتن برای شرکت در این مراسم شد.


حسین علاء

 

یک روز مانده به رفتن علاء یعنی درست روز 25 آبان 1334 توسط شهید مظفر ذوالقدر مورد اصابت گلوله قرار گرفت که البته آقای نخست وزیر توانست جان سالم از این مهلکه به در ببرد اما در پی این ترور نافرجام افراد اصلی فدائیان دستگیر شدند و به شهادت رسیدند.


حسین علاء نخست وزیر ایران در عصر پهلوی در حال گفت وگو با ملک فیصل دوم پادشاه عراق، در حاشیه یکی از نشستهای پیمان بغداد

برچسب ها: نشانه ، خیانت ، نخست وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.