رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس اعلام کرد؛ فکر می‌کنیم تحریم بیشتر علیه ایران نتایج منفی روی مذاکرات خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان.بی .سی، «باراک اوباما» در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس اعلام کرد؛ فکر می‌کنیم تحریم بیشتر علیه ایران نتایج منفی روی مذاکرات خواهد داشت.

دیوید کامرون که در آمریکا به سر می برد امروز در کنفرانس خبری مشترک با اوباما ، حاضر شد. در ابتدای این نشست اوباما ، انگلستان را شریکی راهبردی برای کشورش توصیف کرد و گفت انگلستان یکی از متحدان بزرگ آمریکا است.

 او افزود در تهدیدات جهانی ، آمریکا و انگلستان در کنار یکدیگر می ایستند.

 وی در مورد نزاع با روسیه بر سر اوکراین ، گفت ما باید تهدیدات شدید علیه روسیه را تا پایان دخالت های مسکو در امور کی یف ادامه بدهیم.

«اوباما» در مورد داعش و گروههای تروریستی نیز گفت القاعده و داعش در تلاش هستند تا از کشورهای ما عضو گیری کنند اما آمریکا و انگلستان علیه آنها و ایدئولوژی این گروهها مبارزه می‌کنند.

وی بر ادامه همکاری های امنیتی و اقتصادی آمریکا و انگلیس از جمله در حوزه امنیت سایبری تاکید کرد.

«اوباما» در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مذاکرات هسته ای گروه پنج بعلاوه یک با ایران نیز اعلام کرد: « فکر می‌کنیم تحریم بیشتر علیه ایران نتایج منفی روی مذاکرات خواهد داشت. »

این سخنان وی در حالی بیان می شود که کنگره و سنا در حال تصویب تحریم های ضد ایرانی هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه فرصت تحقق توافق دیپلماتیک با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای کمتر از 50 درصد است، افزود: اعمال تحریم جدید علیه ایران به فروپاشی مذاکرات و مقابله نظامی که ما خواستار آن نیستیم منجر می‌شود.

اوباما در ادعایی مضحک و تکراری گفت: تحریم ها باعث شدند ایران به پای میز مذاکره بیاید.

«اوباما» برای راضی نگه داشتن کنگره نیز گفت : دولت من توانسته است با تلاشهای دیپلماتیک، جامعه جهانی را علیه ایران متحد کند.

وی تاکید کرد اگر تحریم‌های جدید در کنگره تصویب شود ، مذاکرات شکست می‌خورد.

او افزود اگر ایران در مذاکرات در نهایت پاسخ مثبت ندهد ، من بعنوان رئیس حمهور آمریکا اولین کسی هستم که به کنگره رفته و خواهان تشدید تحریم ها و محاصره بیشتر ایران می شوم.

 وی بار دیگر در راستای اظهاراتی نخ نما شده گفت: همه گزینه ها علیه ایران روی میز است.

«اوباما» گفت زمانی که من رئیس جمهور شدم تعهد دادم ایران به سلاح هسته ای (؟!)دست پیدا نخواهد کرد. اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند ، غرب آسیا با یک مسابقه تسلیحاتی مواجه می شود.

وی بار دیگر تاکید کرد هرگونه تحریم جدید علیه ایران ائتلاف بین المللی علیه ایران را متلاشی می کند.

«اوباما» ادامه داد: توافق موقت ژنو ، برنامه هسته ای ایران را متوقف کرده است و در بخشهایی برنامه هسته ایران و ذخایر مواد هسته ای ایران را به عقب رانده است.


وی به کنگره هشدار داد تحریم های جدید علیه ایران را وتو می کند.

اوباما در مورد افراط گرایی نیز گفت : «باید خودمان را در برابر افراط گرایی واکسینه کنیم. زمان می برد اما شدنی است.ایده افراط گرایی مانند سرطان منتشر شده است.»

در ادامه این نشست خبری مشترک ، کامرون نخست وزیر انگلستان گفت من ( کامرون ) اولین نخست وزیر انگلستان هستم که با رئیس جمهور ایران دیدار کرده ام و من با اعضای کنگره و سنا تلفنی صحبت کرده ام تا آنها را به توقف تحریم های جدید علیه ایران تشویق کنم.

او گفت در حال مذاکرات جریان دارد و نباید تحریم ها را تشدید کرد.

وی افزود اگر مذاکرات هسته ای شکست بخورد ، تحریم ها باید تشدید شود ، اما در حال حاضر تحریم های جدید کنگره و سنا مذاکرات را تخریب می کنند.

 وی گفت نباید با فشار بیشتر بر ایران فضای مذاکرات را تخریب کنیم.

در مورد داعش نیز کامرون گفت : «با یک تهدید جدی در اروپا و جهان مواجه هستیم و تهدیدهایی برای امنیت انگلیس وجود دارد ،اما فقط با تدابیر پلیسی نمی شود آنها را حل کرد.»

وی افزود در اوکراین ، روسیه امنیت اروپا را تهدید می کند. او در مورد کمک به ارتش عراق نیز گفت : در آینده نزدیک امکانات هوایی بیشتری به ارتش عراق اختصاص می دهیم.










انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۶:۲۱ ۲۷ دی ۱۳۹۳
خاک برسر دنیای که شماها تصمیم گیرنده آن هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۶ ۲۷ دی ۱۳۹۳
چه کنیم سگ زرد برادر شغال است باید صبور و مقاوم باشیم وگرنه باخته ایم این تحریم ها نیز تا اندازه ای کشور را در انواع هجوم های بیگانگان واکسینه می نماید اگر تحریم ها برداشته شود نباید وابستگی به نفت را دوباره احیا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید شعبانلو
۰۸:۳۴ ۲۷ دی ۱۳۹۳
چقدر ناراحت کنندست وقتی میبینی یه مشت احمق اونور دنیا نشستن واسه کشورت برنامه میچینن و نظر میدن، درحالی که خودشون کثیف ترین و خونریز ترین آدمان
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۸:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۳
گل گفتی داداش...
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۳:۵۱ ۲۷ دی ۱۳۹۳
شکست مذاکرات یعنی نابودی اسراییل کودک کش و نابودی منافع غرب در خاور میانه هست ،مسلمانان و مقاومان اماده باش کامل باشند روزهای پیروزی نزدیک هست و فلسطین ازاد میشود.
Germany
غلام
۰۲:۴۳ ۲۷ دی ۱۳۹۳
خدا به خیر کنه... این جونورا هر موقع اینطوری حرف می زنن یه نقشه ای دارن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۰:۲۷ ۲۷ دی ۱۳۹۳
تو به عنوان رئیس جمهور آمریکا خیلی مونگل هستی اگه فک می کنی گزینه نظامی کاربرد داره :دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۷ دی ۱۳۹۳
آقای اوباما شما منشاء افراط گرادی در جهان هستید . ایران به سلاح هسته ای نیاز ندارد ، چون داعیه کشور گشائی و اشغال کشورهای دیگر را ندارد . سلاح هسته ای مخصوص شما غربی های بی تمدن است ، که با شلول و کشتی های توپدار کشورهای دیگر را اشغال می کنید و یک رژیم پست و جنایتکار و کودک کش را در منطقه مستقر کرده اید و از مالیات مردم آمریکا هزینه سنگین نگهداری این رژیم خطرناک و بی مسئولیت را می پردازید .
آخرین اخبار