سعید کاظمیان:

انتقاد در ذات تئاتر خیابانی است / در «قصه نقش» به محرومیت قالی‌بافان ترکمن پرداخته‌ام

نمایش «قصه نقش» به نویسندگی و کارگردانی سعید کاظمیان که در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر امسال حضور دارد، به زندگی و هنر قالی‌بافان ترکمن می پردازد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ سعید کاظمیان درباره نمایش خیابانی«قصه نقش» که در بخش خیابانی اجرا می‌شود، گفت: « بحث اصلی این نمایش در خصوص عدم حمایت از هنرمندان و به ویژه قالی‌بافان است. علاوه بر این قصه‌ها و داستان‌هایی را هم که در دل فرش‌های ترکمن وجود دارد، مورد اشاره قرار دادیم.»

این هنرمند گنبد کاووسی، بازبینی‌های جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: «خوشبختانه در این دوره از جشنواره، گروه‌های تئاتر خیابانی بیشتری از شهرستان حضور دارند. این نشان دهنده گسترش این گونه نمایشی در خارج از تهران است که بخش عمده آن به کمبود امکانات سالن و اجرای صحنه‌ای بر می‌گردد.»

کارگردان نمایش «قصه نقش» در پاسخ به این سوال که تئاتر خیابانی چه میزان می‌تواند در تحقق شعار تئاتر برای همه موثر باشد، تاکید کرد: «تئاتر خیابانی، مردمی‌ترین جنس تئاتر است که در ذات خود انتقادی است و به مصائب و مشکلات به‌روز جامعه می‌پردازد. در واقع یک فردعادی که از خیابان عبور می‌کند، در مواجهه با تئاتر خیابانی به نوعی مسئله‌ای را که خود نیز به نوعی با آن درگیر است، در قالب نمایش می‌بیند.»

سید علی فخر حسینی، احمد کولف و نگین حمیدی به عنوان بازیگر ، مهدی حبیبی، علی تهرانی و مریم پرندوار  به عنوان گروه موسیقی، مصطفی مسلمی به عنوان طراح بروشور و حمید نعیمی به عنوان مشاور کارگردان در این نمایش با سعید کاظمیان همکاری می‌کنند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار