"شلدون آدلسون" میلیاردر صهیونیست، یکی از معروف ترین حامیان مالی «گروه اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای» است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لوبلاگ ، شلدون آدلسون ، میلیاردر صهیونیست معروف، حامی تحریم‌های ضد ایرانی و یکی از معروف‌ترین حامیان مالی «گروه اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای» است.

او در سال 2012 برای پیروزی اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری، 98 میلیون دلار هزینه کرد. وی همچنین 500 هزار دلار به گروه «اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای»کمک کرده است. این گروه ضد ایرانی از حامیان اصلی اقدام غیرقانونی و ضد بشردوستانه تحریم دارو و غذا علیه ایران است. همچنین گروه اتحاد بر ضد ایران هسته‌ای، به شدت از مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو انتقاد کرده است.
 
وی بارها خواستار اقدام نظامی علیه کشورمان شده است و تاکید کرده است که به رژیم غاصب و نامشروع وفادار است.

شلدون آدلسون کسی است که خواستار حمله هسته‌ای به ایران شده بود. او گفته بود برای تهدید رهبران جمهوری اسلامی ، آمریکا ابتدا به یکی از بیابانهای ایران حمله اتمی کند و در صورت ادامه غنی‌سازی توسط ایران به کل کشور جمهوری اسلامی ایران، حمله کند. 

گفتنی است اتحاد علیه ایران هسته‏‌ای، یك لابی آمریكایی است كه در سال 2008 آغاز به كار كرده و هدف خود را «پیش‏گیری از دست‏یابی ایران به رویای بدل شدن به ابرقدرت منطقه‌‏ای دارای سلاح هسته‌ای» اعلام كرده است. این گروه، با هم‏كاری‏ دیگر سازمان‏‌های مشابه، رهبری تلاش‏هایی را برعهده دارد كه به منظور اعمال فشار بر شركت‏ها انجام می‏‌شوند تا آن‏ها را از مراوده تجاری با ایران بازدارند و به این ترتیب مانع تحقق برنامه هسته‏‌ای ایران و توسعه سلاح‏‌های هسته‌‏ای ادعایی شوند.

بنیان‌گذار و مدیر اجرایی اتحاد علیه ایران هسته‏‌ای مارك والاس، سیاستمدار جمهوری خواه آمریكایی و سفیر سابق آمریكا در سازمان ملل متحد، است و ریچارد هالبروك، فرستاده سابق و درگذشته آمریكا به افغانستان و پاكستان؛ دنیس راس، مشاور ویژه سابق وزیر خارجه آمریكا در امور خلیج فارس و جنوب آسیا؛ و جیم وولسی، رئیس پیشین سی آی ای، نیز در این زمینه با وی هم‏كاری‏ داشته‌‏اند. 

آگوست هنینگ، وزیر كشور سابق آلمان، مشاور ارشد اروپایی این اتحاد است و كریستن سیلوربرگ، سفیر آمریكا در اتحادیه اروپا، نیز ریاست آن را برعهده دارد.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۱:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۳
مرک بر اسرائیل غاصب و تروریست کودک کش
Germany
کمال
۰۹:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۳
به نام خدا
ازدشمن غیر از این انتظاری نیست . ما باید اتحاد داخلی و قدرت خودمان را زیاد کنیم . گر نگهدار من ان است که میدانم شیسه را در بغل سنگ نگه می دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۲۲:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۳
مرگ براسراييل خداياچه آدمهايي چه ازخدابي خبرهايي دارن براي ماتصميم ميگيرن.اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
هدهد
۲۱:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۳
بابا این بدبخت هم نوکر یکی دیکریس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۵۵ ۲۵ دی ۱۳۹۳
شکمشان از مال حرام پرشده و حقیقت رو نمیفهمند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۴ ۲۵ دی ۱۳۹۳
هراقدامی برعلیه جمهوری اسلامی ایران در اولین مرحله اقدام از سوی دشمن حتی به نقطه غیر قابل ارزش چنان پاسخ قاطعی کشور خاطی از ایران و هم پیمانانش در محور مقاومت دریافت خواهد که برای مدتها گیج و مبهوت خواهد بود این روند در پاسخ به کشور و منافع هیچ کشور خاطی تردید نخواهیم داشت و این وظیفه را نیروهای مسلح شجاع وبابصیرت آموخته و از ارکان تفکری آنان بوده و خواهد بود و ما مردم در این راه پشتیبان آنان بوده و خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۳
شبیه همجنس باز هاست حرامی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۳
قیافش شبیه کروکودیل هستش بی پدر
آخرین اخبار